وجود 400 آیه در مورد خانواده در قرآن/محبت قلبی در زندگی مشترک کافی نیست

کاشان - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: 400 آیه در مورد خانواده در کلام وحی وجود دارد که تمام مسائل ریز و درشت زندگی ما را دربر می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حجت الاسلام سیدجواد بهشتی در ویژه برنامه گوهر آرامش که با استقبال چشمگیر زوج های جوان و خانواده های کاشانی در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد اظهار کرد: مسئله خانواده یکی از گرفتاری های بزرگ جهان امروز است به طوری که 10 رتبه نخست دچار این چالش از کشورهای غربی هستند.
وی خانواده را بنایی بعد از توحید دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس مجموع روایات و احادیث می توان نتیجه گرفت که این بنا بر چهار ستون استوار بوده که شامل محبت، اعتماد، احترام و گذشت است.
بیشترین وزن بنای خانواده بر ستون محبت وارد می شود
مشاور وزیر آموزش و پرورش، محبت را مهم ترین ستون بنای خانواده ذکر و بیان کرد: بیشترین وزن بنای خانواده بر ستون محبت وارد می شود که اگر این ستون سست و متزلزل باشد احتمال فروپاشی نظام خانواده افزایش می‌یابد.
بهشتی،‌ محبت را ناظر به سه حوزه قلبی، زبانی و عملی دانست و گفت: نباید به محبت قلبی اکتفا نمود و حتما بایستی آن را در جلوه اظهار و رفتار به همسر نشان داد که این امر نیز با اقداماتی نظیر بیان جملات محبت آمیز، دادن هدیه و...صورت می گیرد.
وی سپس با اشاره به انواع گفتگوهای ممکن میان دو فرد نظیر زن و شوهر عنوان کرد: اگر این صحبت ها در قالب مشاوره و حتی مباحثه بیان شود مثمرثمر است اما چنانچه این گفتگوها رنگ و بوی مشاجره و مجادله به خود بگیرد دارای تأثیر منفی در روابط زوجین است.
این کارشناس مسائل خانواده، با یادآوری میل خانم ها به صحبت کردن افزود: باید مردان خانواده با درک این ویژگی بانوان مدتی را برای گفتگوی محبت آمیز همسر خویش صرف کنند که در غیر این صورت این نیاز برآورده نمی شود که در این صورت یک ظلم بزرگ واقع شده است.
بهشتی، سپس در مورد عنصر احترام به عنوان یکی از ستون های دوام خانواده، از مصادیق تکریم همسر در موقع صدازدن و همچنین استقبال از همسر در موقع ورود به خانه نام برد.
وی همچنین با اشاره به دو ستون «اعتماد» و «گذشت» افزود: اعتماد دربردارنده اعتماد مالی و اخلاقی است که زوجین باید با رعایت آن موجب تقویت محبت میان یکدیگر شوند و در عین حال با فراموشی اشتباهات و خطاها، از نکات منفی گذشته  با گذشت عبور کنند.
حجت الاسلام محسن قرائتی که به دلیل کسالت جسمی از طریق فایل ویدئویی با حاضران سخن می گفت از لزوم ازدواج در سنین پایین و همچنین ضرورت فرزندآوری برای استحکام بنیان خانواده سخن گفت.
مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این مراسم بالارفتن سن ازدواج و میزان پایبندی به سبک زندگی اسلامی را دو چالش بزرگ امروز دانست و بر لزوم عزم جدی برای کاهش آسیب ها در خانواده و تحکیم بنیان این نهاد مقدس تأکید کرد.
اجرای گروه تواشیح، مداحی و شعرخوانی محمود شریفی و مسابقه زوج ها برخی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم بود.
به گزارش ایمنا، ویژه برنامه گوهر آرامش با محوریت نقش نماز در سلامت خانواده و همراه با استقبال گسترده و حضور چشمگیر زوج‌های جوان و خانواده‌های کاشانی در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.02150/131/10 
کانال اطلاع رسانی:  https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 270527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.