ورزشکاران بزرگترین سرمایه هیأت تیروکمان اصفهان هستند

رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان گفت: ورزشکاران و علاقه‌مندان زیادی در هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان وجود دارد که متأسفانه در چهار سال گذشته نتوانستیم از آن‌ها به خوبی حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا ساکت در مجمع انتخاباتی هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان که ظهر روز یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: از بدو تأسیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان مسئولیت این هیأت را بر عهده داشتم و با همدلی و همکاری تمام همکاران مسیر پر نشیب و فرازی را طی کردیم و ورزشکاران، داوران و مربیان افتخارات خوبی نیز برای استان اصفهان و کشور به ارمغان آوردند.
وی گفت: زمانی که بحث ثبت‌نام انتخابات هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان مطرح شد با تعدادی از بزرگان این رشته و کسانی که پرچم‌دار خدمت در رشته تیراندازی با کمان هستند به منظور مشخص کردن برنامه‌ای برای فعالیت‌های آینده هیأت مشورت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مسیری که در 12 سال گذشته طی شد محصول رفاه، همدلی و همکاری بود.
ساکت ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت در یک فعالیت، تدوین برنامه است اگر مسیر مشخص شود می‌توانیم به عنوان یک خط‌کش و راهنما حرکت کرد و از امکانات مختلف بهره‌مند شد.
رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان بیان کرد: در چهار سال گذشته چشم‌اندازی را که برای هیأت استان ترسیم کرده بودیم و در راستای آن حرکت کردیم کسب سهمیه المپیک 2016 بود و تا آخرین قدم هم ورزشکاران اصفهان جلو رفتند اما متأسفانه با حداقل اختلاف امتیاز نسبت به حریفان موفق به کسب سهمیه نشدند.
وی افزود: چشم‌اندازی را برای هیأت استان اصفهان ترسیم کردیم که کسب سهمیه المپیک 2020 است تا بتوانیم عناوین و افتخارات بیشتری را در مسابقات جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران استان اصفهان به دست آوریم.
ساکت تصریح کرد: تیراندازی با کمان رشته‌ای است که همه اقشار از جانباز و معلول گرفته تا زن و مرد، نوجوانان تا بزرگسالان می‌توانند در آن فعالیت کنند. خوشبختانه در استان اصفهان ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد. بزرگترین سرمایه‌ای که در هیأت تیراندازی با کمان اصفهان موجود است وجود ورزشکاران با سابقه، علاقه‌مند و کسانی است که تمام تلاش خود را در جهت افتخارآفرینی انجام می دهند و ما هم در برنامه‌هایی که برای هیأت تدوین کردیم مصمم هستیم که این مسیر سخت را برای آن‌ها هموار کنیم.
رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان تصریح کرد: هر برنامه و فعالیتی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد که به محیط داخلی و خارجی آن مجموعه برمی‌گردد. عوامل خارج از مجموعه هیأت بر فعالیت‌های هیأت اثرگذار است و تلاش ما این است که با قوت و قدرتی که در مجموعه هیأت وجود دارد بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در جهت ارتقای نقاط قوت هیأت قدم برداریم.
ساکت عنوان کرد: در حوزه همگانی با تعاملی که با اداره‌کل آموزش و پرورش، شهرداری اصفهان و مسئولان استان خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی از جمله مراکز کارگری، دانشگاهی و نیروهای مسلح، در جهت توسعه ورزش همگانی در رشته تیراندازی با کمان، تقویت کمیته همگانی در رشته‌های مختلف هیأت در جهت شناساندن این رشته و جذب مخاطبان قدم برداریم. در کنار آن بحث استعدادیابی را همانطور که در گذشته انجام می‌شد با قوت و قدرت بیشتری به عنوان یکی از اولویت‌های کاری هیأت مدنظر قرار می‌دهیم.
وی گفت: تعجب کردیم که چرا در طرح جشنواره استعدادیابی ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان رشته تیراندازی با کمان وجود نداشت و زمانی که به فدراسیون گلایه کردیم، رئیس فدراسیون عنوان کرد از ما استعلامی نشده بود و وزارت ورزش رشته‌ها را انتخاب کرد که اگر از ما نظر می‌خواستند، شرایط بهتری را پیش‌بینی می‌کردیم.
رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در چهار سال آینده در بُعد قهرمانی فعالیت‌های مختلفی را بر اساس تقویم ورزشی انجام می‌دهیم و حضور در رنکینگ فدراسیون، برگزاری مسابقات استانی در رده‌های سنی مختلف را در دستور کار خواهیم داشت. پیگیر هستیم که یک رویداد بین‌المللی را در اصفهان با توجه به ظرفیت‌های موجود میزبانی کنیم. زمینه‌هایی هم برای این اقدام فراهم شده است که با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون بتوانیم میزبان یک رویداد مهم بین‌المللی در اصفهان باشیم.
ساکت تأکید کرد: اصفهان اولین استانی بود که در رشته تیراندازی با کمان در سال 86 اولین دوره مسابقات کاپ آسیایی و اولین دوره مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان را در ایران برگزار کرد که این موضوع می‌تواند به عنوان تجربه‌ای موفق در کنار فدراسیون سبب شود تورنمنت بهتر و اثرگذارتری را در سال‌های آینده برگزار کنیم.
رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اظهار کرد: در زمینه نخبه‌پروری در ورزش قهرمانی برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که حمایت از قهرمانان یکی از مواردی است که در چهار سال آینده برنامه‌هایی برای آن درنظر داریم. در چند سال گذشته و به دلیل محدودیت‌های اعتباری متأسفانه نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید، از قهرمانان خود حمایت کنیم که این موضوع نقطه ضعفی برای هیأت بوده و امیدواریم با کمک فدراسیون و شهرداری این نقص برطرف شود.
وی گفت: در بخش حرفه‌ای، اصفهان جزو اولین استان‌هایی بود که در باشگاه‌داری فعالیت خود را در رشته تیراندازی با کمان شروع کرد و تلاش می‌کنیم این کار تداوم داشته باشد.
ساکت افزود: ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی در استان اصفهان برای حضور پرقدرت در مسابقات لیگ وجود دارد که امیدوارم بتوانیم باشگاه‌های بیشتری را در عرصه حرفه‌ای فعال کنیم.
رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اضافه کرد: در زمینه زیرساخت‌ها نیز فعالیت‌های خوبی در استان اصفهان صورت گرفت. اقدامات اولیه راه‌اندازی سایت اختصاصی در شهرستان‌ها انجام شده است و مجموعه ورزشی و سایت اختصاصی کوثر در چهار ساله آینده تکمیل خواهد شد.
ساکت گفت: چیزی که ماندگار است زیرساخت‌های لازم در این رشته است که می‌تواند در آینده اثرگذار باشد. در حوزه نرم‌افزاری و فرهنگی نیز موارد بسیار خوبی پیش‌بینی شده است که امیدواریم در زمینه ارتقای مربیان و داوران همت کنیم. تقویت جایگاه اقامه نماز در مسابقات ورزشی، امر به معروف و نهی از منکر، حفظ حجاب و ارزش‌های اسلامی جزو اولویت‌های هیأت است. سعی می‌کنیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به عنوان یکی از داشته‌ها و لازمه‌های زندگی ایرانی اسلامی است در فعالیت‌های خود لحاظ کنیم.
15119/118/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews  
کد خبر 266207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.