برگزاری نشست «کاشان کجاست؟» در دانشگاه کاشان

نشست «کاشان کجاست؟ آینه تمام قد کیمیاگری ایرانیان» با حضور «محمد بهشتی» در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه سلسله نشست های آزاداندیشی با عنوان «زنگ اندیشه»، نشست «کاشان کجاست؟ آینه تمام قد کیمیاگری ایرانیان» با حضور «محمد بهشتی» برگزار می شود.
محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین رئیس کمیته ملی ایکوم ایران است.
سیدمحمد بهشتی(شیرازی) فرزند نخست سید غلامرضا، هشتم اسفند سال ۱۳۳۰ در بیمارستان باهر خیابان آشیخ هادی تهران چشم به جهان گشود.
دوران کودکی و نوجوانی خود را در خانواده‌ای پرجمعیت گذراند. او طی دهه پنجاه در رشته معماری دانشگاه ملی(شهید بخشتی) تحصیل کرد و در آستانه تحقق انقلاب اسلامی فارغ‌التحصیل شد. در نخستین روزهای استقرار نظام جدید، به واسطه تجربیات خود در حوزه هنرهای تصویری، به صداوسیما فراخوانده شد. حضور او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا زمان وزارت ارشا محمد خاتمی  تداوم داشت و پس از آن برای پایه‌گذاری و اداره بنیاد سینمایی فارابی به خدمت در آن وزارتخانه مشغول شد. بنیان جشنواره سینمایی فجر از جمله آثار او در این دوران از خدمتش به شمار می‌رود.
در دولت هفتم و از سال 1376قدم به سازمان میراث فرهنگی گذاشت و با عنوان معاونِ وزیر و رییس سازمان، خدمت در عرصه فرهنگ را تداوم بخشید. تأسیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز روند ثبت جهانی آثار و یجاد تغییر نگرش نسبت به مقوله میراث فرهنگی مهمترین تبعات دوران هفت ساله حضور او در آن بخش بود. سیدمحمد بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان هنر است و از سال 1385 در قالب مدیریت دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران‌زمین توانش را صرف تدوین اثری جامع درباره سنت معماری و شهرسازی ایران کرده است. سید محمد بهشتی طی یک دهه اخیر در دانشگاه‌های مختلف به تدریس مشغول بوده و کلاس‌هایش در باب "تاریخ فرهنگی ایران" مشتاقان فراوانی داشته است.
نشست «کاشان کجاست؟ آینه تمام قد کیمیاگری ایرانیان» 27 دی ماه ساعت 14 در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.
12168/135/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 264615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.