با آب ولرم، معده خود را پاکسازی کنید

در طب سنتی به مصرف آب و دماهای مختلف آن اهمیت زیادی داده شده است. چنانچه اگر آب به اندازه کافی مورد نیاز بدن نوشیده نشود، بی‌اشتهایی، ضعف قلب، افزایش حرارت کبد، سوختن اخلاط و لاغری رخ می‌دهد.

به گزارش ایمنا، متخصص طب سنتی در مورد خصوصیات آب با دماهای متفاوت گفت: آب خنک به مقدار متوسط، برای افراد تندرست مناسب ترین آب ها است. آب خنک اشتها آور هضم کننده غذا و مستحکم کننده الیاف معده است، اما برای سیستم اعصاب و افراد مبتلا به ورم احشا مضر است، خصوصاْ اگر بسیار خنک باشد و یا به مقدار زیادی نوشیده شود.
بهنام یوسفیان افزود: هر چند نوشیدن آب خنک مناسب افراد گرم مزاج و مقوی هاضمه اشتها و کبد گرم آنها است، اما عموما باعث فروکش کردن حرارت غریزی ، تضعیف اعصاب، سردرد و انسداد مجاری و منافذ بدن می شود.
یوسفیان اظهار کرد: نوشیدن آب خنک برای  نیروی جنسی ضعیف، مضر است. همچنین آشامیدن مقدار زیاد و گاه و بی گاه آن در طولانی مدت می تواند سبب فلج، رعشه  و تحریک آبریزش بینی شود.
وی افزود: نوشیدن آب به هنگام  ناشتا موجب انتقال سریع سردی آن به اعضای مهم بدن و ریه شده و به آن آسیب می رساند.
این متخصص طب سنتی اظهار کرد: برودت هر چه بیشتر آب، آسیب بیشتری به بدن وارد خواهد کرد. نوشیدن آب سرد در بین خواب و بعد از بیدار شدن از خواب باعث فرو نشاندن حرارت غریزی و ضعف قوا و ایجاد بیماری مغزی می شود.
وی در ادامه بیان داشت: اگر فردی در مواقع ذکر شده احساس تشنگی کرد، مقدار کمی از آب را در دهان غرغره کند چنانچه این احساس برطرف نشد ، می تواند مقدار کمی از آب را بنوشد و باز اگر احساس تشنگی داشت می تواند مقدار کمی غذا یا نان خورده ، بعد از آن فقط  در حد رفع تشنگی آب بنوشد.
یوسفیان افزود: برای کاهش سرعت نفوذ آب در بدن، بهتر است اندکی به آن غلظت بخشید. برای این کار می توان از آرد جو استفاده کرد.
وی افزود: نوشیدن آب به دنبال استحمام گرم با معده خالی موجب جذب سریع آب و کاهش حرارت غریزی بدن می شود و هر چه آب سردتر باشد ضرر آن بیشتر است.
یوسفیان بیان داشت: نوشیدن آب سرد بعد از مصرف مسهل نیز مضر است. در این حالت اعضای بدن به سبب دفع آب، مایل به جذب سریع آب هستند و این باعث فرونشاندن حرارت غریزی و ضعف قوا می شود.
وی در ادامه گفت: آشامیدن آب پس از خوردن میوه های آبدار مثل انگور، هندوانه و خربزه بسیار مضر است، به جهت آنکه مخلوط شدن آب این میوه ها با آب بنابر اختلاف نوع و تفاوت خاصیت آنها باعث فساد و بیماری می شود.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: این تداخل ممکن است در بعضی افراد گرم مزاج به علت غلبه حرارت و در برخی به سبب عادت به این امر بی ضرر باشد. هر چند ضررهای ذکر شده می تواند در دراز مدت  و یا در سنین بالا ظاهر شوند.
 وی خوردن آب بسیار گرم ر ا در موارد زیر مفید دانست: تحلیل بادها و نفخ و مالیخولیا، رفع عفونت های حلق و ریه، پاکسازی معده، بهبود اسپاسم روده ها، رفع تشنگی کاذب حاصل از وجود بلغم شور و مزاج سوداوی، تحریک داروی مسهل، تحلیل بلغم و مواد غلیظ، تسکین دردها و خارش بدن.
یوسفیان افزود: آب گرم همچنین مدر و حیض آور است. بنابراین مصرف زیاد ومداوم آن برای معده مضر است و باعث سستی و ضعف هضم می شود.  علاوه بر این آب گرم تهوع آور است و باعث لاغری بدن می شود.
وی خاطرنشان کرد: آب ولرم ملین طبع و تهوع آور بوده ، باعث بالارفتن بخارات به طرف مغز می شود. همچنین آب گرم جهت ورم حلق و زبان کوچک، ریه و صرع مفید است.
این متخصص طب سنتی در ادامه گفت: آب ولرم همچنین موجب پاکسازی معده و تحریک داروی مسهل و رفع اسهال و استفراغ، تحلیل خلط بلغم رقیق و تشنگی کاذب در مزاج سوداوی و بلغمی شور است.
وی افزود: آشامیدن مقدار کم آب ولرم به وقت ناشتا پاک کننده  معده از اخلاط لزج و غلیظ است. اما مصرف زیاد آن باعث ضعف معده می شود.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 262836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.