توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانواده ها رسالت مهم کمیته امداد است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با بودجه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه اشتغال در سال ۹۵ ایجاد فرصت شغلی برای یکصد هزار نفر از مددجویان فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت یکی از رسالت های مهم کمیته امداد است، گفت: اعتباری که سال های گذشته از مجموعه اعتبارات به حوزه اشتغال اختصاص داده شده ۸ تا ۱۰درصد اعتبارات امداد بوده است، این در حالی است که سال گذشته ۵۰ درصد از اعتبارات به اشتغال مددجویان اختصاص داده شده که بخش بیشتر آن از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد بوده است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه ۹۵در حوزه اشتغال پیش بینی شده است، اظهار کرد: منابع اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی است که تاکنون ۸۳درصد آن به بانک های عامل ابلاغ شده است. همچنین ۳۵۰میلیارد تومان از منابع کمیته امداد، ۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۵۰ میلیارد تومان از کمک های مردمی و سایر منابع پیش بینی شده است.
امید خاطر نشان کرد: با بودجه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه اشتغال در سال ۹۵ ایجاد فرصت شغلی برای یکصد هزار نفر از مددجویان با میانگین تسهیلات پرداختی برای هر شغل ۱۵میلیون تومان قابل تحقق است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در ۸ ماهه امسال جذب اعتبارات حوزه اشتغال نسبت به سال قبل ۴درصد رشد داشته است ادامه داد: ۳۴هزار خانوار در هشت ماهه امسال خودکفا شده اند که پیش بینی ما در ۳ماه باقیمانده سال افزایش این تعداد به ۱۰۰هزار خانوار است که برنامه ریزی برای برگزاری جشن خودکفایی این افراد انجام شده است.

۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد  اشتغال در نظر گرفته شده است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به طرح استعداد سنجی مددجویان مستعد کار بین سنین ۱۵ تا ۷۰ سال گفت: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مددجویانی که توانایی کار را داشته اند مورد ارزیابی قرار گرفته و از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر برای کار اعلام آمادگی کرده اند و این در حالی است که ۵۰۰ هزار نفر در شرایط کنونی برای کار آموزش های لازم را دیده اند که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر شامل ۱۰۰هزار نفر زن و ۲۵۰هزار نفر مرد هستند.
امید اعتبار مورد نیاز برای اشتغال این تعداد از مددجویان را نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: برای ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر مستعد کار نیاز به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۵ برابر بودجه سالانه حوزه اشتغال را شامل می شود.
وی افزود: اگر این میزان بودجه در سال ۹۶ به کمیته امداد اختصاص یابد، می توانیم در یک بازه زمانی دو ساله برای این ۵۰۰ هزار نفر ایجاد اشتغال و آنها را از چرخه حمایتی خارج کنیم.
امید با بیان اینکه اختصاص بودجه از صندوق توسعه ملی در مجلس در حال بررسی است تا در صورت تصویب این منابع تامین شود، اظهار کرد: تاکید داریم در بودجه سال ۹۶ اختصاص منابع لازم به حوزه اشتغال انجام شود و در صورت تحقق این مهم سالانه ۲۵۰ هزار ظرفیت شغلی ایجاد خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد در ۵ سفر اخیر استانی رئیس جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: این بودجه به حوزه اشتغال اختصاص می یابد. همچنین سهم امداد در منابع بانکی از جمله منابع حوزه اشتغال است و امیدواریم مجلس هم اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی را برای اشتغال مددجویان در نظر بگیرد.01183/142/4/
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 258626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.