مسابقه کتابخوانی «بر مدار آفتاب» ویژه زائران امام رضا(ع)

مسابقه بزرگ کتابخوانی «بر مدار آفتاب» با موضوع آشنایی با زندگی امام رضا(ع) به 5 زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و آذری توسط حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسابقه بزرگ کتابخوانی «بر مدار آفتاب» بزرگترین رویداد بین المللی آستان قدس رضوی در حوزه کتابخوانی است که در ایام دهه پایانی ماه صفر برگزار می شود.
این مسابقه با همکاری مدیریت فرهنگی و مدیریت زائران غیر ایرانی، در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می‌شود.
کتاب «بر مدار آفتاب» با نگارش جذاب، روان، شیوا، مستند که نگاهی نسبتا جامع به زندگی امام رضا(ع) دارد، به عنوان منبع مسابقه کتابخوانی در ایام شهادت امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.
این کتاب از سوی محمد حسین پورامینی به رشته تحریر درآمده که تاکنون نظر بسیاری از اساتید و پژوهشگران مطرح کشور را در حوزه معارف رضوی به خود جلب کرده است.
لازم به ذکر است، منبع بخش غیر فارسی مسابقه برمدار آفتاب کتاب «زندگی سیاسی- مبارزاتی امام رضا(ع) در بیانات رهبر معظم انقلاب» است. محور بخش بین الملل برگرفته از کتاب «انسان 250 ساله» به قلم حضرت آیت الله خامنه ای است که زائران عرب زبان، اردو زبان، آذری زبان و انگلیسی زبان می توانند در این بخش شرکت کنند.
شایان ذکر است، کتاب «زندگی سیاسی ـ مبارزاتی امام رضا(ع) در بیانات رهبر معظم انقلاب» به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به زبان عربی به شمارگان 10 هزار جلد به چاپ رسیده و برای دیگر زبان ها نیز به زودی آماده می شود.
این کتاب در دهه پایانی ماه صفر بین زائران غیر ایرانی حرم مطهر توزیع می شود و متن الکترونیکی آن نیز در پرتال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به آدرس razavi.aqr.ir قرار می گیرد.
شایان ذکر است، سوالات مسابقه کتابخوانی «برمدارآفتاب» به صورت تستی و برگرفته از محتوای کتاب است که در پایان کتاب الصاق شده است. علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند پاسخ سؤالات را از طریق پیامک و یا پست به صندوق های مسابقات فرهنگی مستقر در حرم مطهر رضوی ارسال کنند.
لازم به ذکر است، کتاب بر مدار آفتاب در ایام پایانی ماه صفر از طریق 300 ایستگاه ارائه کننده خدمات به زائران مستقر در مجاورت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بین زائران، هیئت ها و کاروان های پیاده توزیع می شود و همچنین متن الکترونیکی آن نیز در پرتال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی به آدرس razavi.aqr.ir قرار می گیرد./
12162/135/1
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 257691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.