اتصال شهرک رازی شهرضا به شبکه مخابرات تا پایان سال

شهرضا - رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: مشکل اتصال صنایع شهرک رازی شهرضا به شبکه مخابرات نیز تا پایان سال انجام می‌شود، مناقصه این پروژه آماده شده است تا به صورت رایگان این پروژه را اجرا شود یا در قالب 2.5 میلیاردی که هزینه آگهی مناقصه آن است، اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، علی یزدانی در حاشه بازدید از صنایع و کارخانجات مستقر در شهرک رازی شهرضا در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: درباره منطقه «پاتله» باید بدانیم که چون این منطقه یک شهرک صنعتی مصوب نیست اگر به عنوان یک ناحیه صنعتی یا شهرک صنعتی غیر دولتی تغییر کند، امکان تخصیص از همه خدمات دولتی ایجاد خواهد شد.
یزدانی اضافه کرد: البته در هر شرایطی باید به مسائل زیست محیطی توجه کنیم، وقتی ضایعاتی که برای سلامتی جامعه زیان دارد شبانه تخلیه می‌شود تا هزینه‌ای نداشته باشد طیبعتاً سازمان حفاظت از محیط زیست هم برخورد می‌کند، اما تعطیل کردن کارخانه راهکار مناسبی نیست، اینکه عوارض آلایندگی از واحدها بگیریم و در برابر آن هیچ خدمتی ارائه نکنیم هم صحیح نیست.
وی در ادامه افزود: اگر فرماندار شهرستان پیشنهاد کاهش قیمت برای زمین شهرکهای صنعتی را ارائه کند بلافاصله حمایت می‌کنیم به ویژه در ایجاد شهرکهای دانش بنیان 10 درصد تخفیف میدهیم و حق انتفاع را هم 3 تا 4 ساله اخذ می‌کنیم و اگر واحد صنعتی یک ساله به بهره برداری برسد 10 درصد بدهی آن را هم مشمول بخشودگی قرار می‌گیرد.
عضو شواری عالی کار گفت: مشکل اتصال صنایع شهرک رازی شهرضا به شبکه مخابرات نیز تا پایان سال انجام می‌شود، مناقصه این پروژه آماده شده است تا به صورت رایگان این پروژه را اجرا شود یا در قالب 2.5 میلیاردی که هزینه آگهی مناقصه آن است، اجرا شود.
یزدانی گفت: مکان یابی برای دفع پسماندهای عادی را پیگیری می‌کنیم اما برای دفع پسماندهای ویژه و بیمارستانی، تولیدکنندگان این پسماندها باید رأساً اقدام کنند.
وی اذعان کرد: متأسفانه در استان‌های تهران و اصفهان سخت گیری در حوزه صنعت بیشتر است، البته تلاش شده تا در مجموعه  خدمات ارائه شده واحد حقوقی پرونده‌ها را با رایزنی حل کند و در مقابل واحد امور متقاضیان موظف شده تا با تکریم ارباب رجوع موارد را پیگیری و از ارجاع پرونده کارفرمایان به محاکم قضایی خودداری کند.
رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: آب یک نیاز ضروری برای شهرکهای صنعتی است که باید در دسترس باشد، البته خشکسالی هم وجود دارد و به همین دلیل یکی از مهمترین مسائل کشور که در شورای عالی آب کشور هم مطرح شده، مسئله بحران آب در استان اصفهان البته در حوزه صنعت بهترین راهکار برای جبران این مسئله، استفاده از پساب تصفیه شده است.
یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در اجرای طرح رونق صنایع و بهبود فضای کسب و کار و افزایش قدرت خرید، دولت با تحریک تقاضا و انجام مطالعاتی در 80 کشور دنیا، به این نتیجه رسیده که در همه کشورهای دنیا مهمترین مشکل بنگاههای کوچک، کمبود نقدینگی است، بنابراین دولت به دنبال تزریق تقدینگی به بخش صنعت است اما باید نرخ تسهیلات نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: مصوبه اخیر هیئات امنای صندوق توسعه ملی  بسیار خوب و بی سابقه است، اعطای تسهیلات در حوزه صادرات محصولات کارگاههای کوچک و متوسط در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ 7 درصد و با نرخ 11 درصد برای سایر صنایع مصوب شده است؛ تا امروز بیش از 7293 بنگاه کوچک و متوسط را بانکها با آنها قرار داد بسته‌اند.
رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: همه واحدهای کوچک و متوسط که برای خرید مواد اولیه و اخذ تسهیلات نیازمند ضمانت باشند از طرف این وزارتخانه تا سقف 30 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش نیز تا سقف 30  میلیارد ریال ضنانت با نرخ نیم تا 2 درصد اعطا می‌شود.
یزدانی بیان کرد: در ضمانت نامه‌های اعتباری بانک‌ها هم با 14 بانک توافق نامه امضا شده تا ضمانت نامه های صنایع کوچک را بپذیرند،تاکنون 7075 بنگاه اقتصادی کشور در قالب همین طرح رونق بازار از بانکها پول گرفته‌اند.
وی اظهار کرد: اگر به دنبال حذف تورم و رونق بازار هستیم، باید روند سرمایه گذاری را تسهیل کنیم، اما باید محیط اقتصادی  کشور هم امید بخش و با نشاط باشد، نمی‌شود فضای کشور را غیر معمول نشان دهیم و توقع سرمایه گذاری هم باشیم.
وی گفت: درامد  دولت در سال 94 یک چهارم درآمد دولت نسبت به سال‌های 90 و 91 بوده و این در حالی است که یارانه کشور برای مصارف خانوار 400 هزار میلیارد ريال بوده است که هیچ سودی هم برای توسعه کشور ندارد و نمایندگان مجلس باید با هدفمندی پرداخت یارانه‌ها در بودجه 96 یا برنامه ششم در قالب خرید کالا برای اقشار کم درآمد زمینه رونق تولید و کاهش تورم را فراهم کنند.02149/131
کد خبر 253946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.