ناله های عاشورایی از گوشه و کنار سمیرم شنیده شد + تصاویر

مردم سمیرم در شب عاشورای حسین همه با هم یکدست، سیاه پوش و عزادار اشک می ریزند و بر سر و سینه می کوبند؛در اینجا تاریخ کربلا همواره زنده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، شهادت حسین بن علی(ع)، عظمت شخصیت آن حضرت و پستی عمل جنایت کاران تاریخ حزنی جانکاه در تاریخ تشیع در جهان ایجاد کرده، حزن و اندوهی که بعداز گذشت قرن ها امروز در قالب عزاداری های محلی رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.
شهادت سیدالشهدا(س) جان تازه ای در رگهای خشکیده تشیع بود، به عبارت دیگر واقعه عاشورا نیروی عظیم عاطفی و اجتماعی را به جان تشیع تزریق کرد.
نخستین گریه کنندگان و عزاداران امام حسین(ع)خاندان خود حضرت بودند،افرادی که ام القرای مصیبت ها و دردها را در صحرای کربلا چشیدند و تا سال ها گریه ها و ناله های ایشان بر این مصیبت بزرگ در تاریخ به ثبت رسیده است.

گریه ها و عزاداری های امام سجاد(ع) را شاید بتوان به طور شاخص اولین عزاداری و نوحه سرایی در مصیبت امام حسین(ع) دانست اما به هر حال این شهادت بنیادهای شیعی و آموزه های تازه ای را به جهان شیعه بخشید که ادامه این عزاداری ها امروز در قالب های محلی و بومی شکلی تازه و رنگی عجیب به خود گرفته است.

امشب مردم سراسر شهرستان سمیرم در دسته جات عزاداری و سینه زنی، مجالس عزای سید و سالار شهدا و یارانش را با شکوه عزت و اقتدار برپا کردند تا دشمنان اسلام یکبار دیگر ببینند و بدانند که شیعه با عزا هم از پا نمی نشیند.

امشب جوانان و کودکان و میانسالان پابه پای هم از کوچه و خیابان های شهر می گذرند تا خبر این واقعه بزرگ در تاریخ همچنان بچرخد و باقی بماند. صدای طبل و سنج و چرخیدن بیرق های سرخ و سبز در فضای حزن انگیز اینجا دل هر دردمندی را می فشارد.
مردم همه با هم یکدست، سیاه پوش و عزادار اشک می ریزند و بر سر و سینه می کوبند؛در اینجا تاریخ کربلا همواره زنده است.02152/131
کد خبر 250773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.