بزرگداشت زاون قوکاسیان در حضور هنرمندان مطرح کشور

موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان، 22 مهرماه، مراسم گرامیداشت زاون قوکاسیان را در موزۀ هنرهای معاصر تهران برگزار می کند.

به گزارش ایمنا، موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان با همکاری انجمن سینمای جوان تهران اقدام به برگزاری مراسم یادبود زاون قوکاسیان، کارگردان، فیلمساز، منتقد و مدرس سینما به همراه نمایش مستند پرترۀ «مثل چشمه» به روایت طاهره امامی کرده است. در این مراسم، بزرگانی چون: محمد رضا اصلانی، خسرو سینایی، کیومرث پوراحمد، جمشید مشایخی و یونس تراکمه حضور دارند.

گفتنی است، زاون قوکاسیان، زادۀ سال 1329 خورشیدی در اصفهان بود که حضور در سر صحنه فیلم «چشمه» به کارگردانی آربی آوانسیان تأثیر عمیقی در او گذاشت تا این که در سال 1350، فیلمسازی آماتوری را با فیلم‌های ۸ م. م در سینمای آزاد آغاز کرد. وی مدتی سرپرست سینمای آزاد اصفهان بود و به عنوان مدرس، در دانشگاه‌های سوره تهران و سپهر اصفهان مشغول به تدریس رشتۀ سینما بود. اولین کتاب زاون در حوزه سینما در سال 1350 منتشر شد که دربارهٔ فیلم «چشمه» بود و نوشتن کتابی دربارهٔ یک فیلم، تا آن زمان در سینمای ایران سابقه نداشت. قوکاسیان، در تاریخ 1 اسفند 1393 ، به دلیل عوارض ناشی از سرطان معده، در سن 64 سالگی در اصفهان درگذشت و به منظور گرامیداشت یادش، سینماهای اصفهان یک روز پس از مرگ او تعطیل بودند.
علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند پنجشنبه 22 مهر ماه، رأس ساعت 16 به موزۀ هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.12177/135
کد خبر 249572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.