همکاری ایران و ایتالیا در ساخت تجهیزات نوین دریایی/ ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری 2 کشور در خلیج عدن

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور ایران و ایتالیا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از دفاع پرس؛ امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری در گفت و گویی با اشاره به حضور هیئت نظامی ارتش ایتالیا در ایران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی طرف ایتالیایی، نشست بسیار خوب و ارزشمندی را با نمایندگان این کشور برگزار کردیم؛ که طی آن در خصوص توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری‌های مشترک در ابعاد مختلف بحث و تبادل نظر انجام شد.
وی با تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و استفاده متقابل از تجربیات در حوزه دریا گفت: یکی از مواردی که هر 2 طرف به آن توجه ویژه داشتند، ارتقای همکاری‌ها در حوزه آموزش از پایین‌ترین سطح مقطع تحصیلی تا کارشناسی ارشد بود؛ که در این رابطه موضوع تبادل استاد و دانشجو مطرح و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به طرح موضوعات فنی بین نمایندگان 2 کشور اشاره کرد و افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین جهت ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های 2 کشور در برخی مناطق به‌ویژه خلیج عدن هماهنگی‌هایی انجام شد.
امیر سیاری یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدار را پهلو گرفتن و بازدید ناوگروه‌ها از سواحل و مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: در این رابطه مقرر شده که به‌زودی ناوگروه ایتالیایی به ایران سفر کند، و ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی نیز در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به ایتالیا سفر کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی لازم را دارد تا در تمامی ابعاد بنا به نیاز طرف مقابل، کشورهای دوست و هم‌پیمان را کمک کند.04/175/175
کد خبر 246997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.