آیین نکوداشت «خسرو سینایی» در نگارستان امام خمینی(ره)

خانه مستند اصفهان در ادامه فعالیت های خود، آیین نکوداشت خسرو سینایی پیشکسوت مستندسازی کشور را با همکاری دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می کند.

به گزارش ایمنا، خسرو سینایی، چهره شناخته شده مستند سازی کشور است. سینایی که فارغ التحصیل کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است، با بازگشت به ایران از سال 1356 مستندسازی خود را با ساخت فیلم مستند «اثرگذاری یک شهر، تهران امروز» که امروز به فیلم تهران امروز شناخته می شود، آغاز کرد. سینایی در طی این سال ها فیلم های ارزشمندی همچون زنده باد...،هیولای درون، مرثیه گمشده، عروس آتش، گفتگو با سایه، جزیره رنگین و... را در کارنامه خود ثبت کرده است.
خانه مستند اصفهان اما، در ادامه فعالیت های خود و در راستای ایجاد ارتباط بین علاقه مندان مستند و اساتید این رشته دومین آیین نکوداشت خود را به تجلیل از این مستندساز برجسته اختصاص داده است.
به این ترتیب، خانه مستند اصفهان روزهای 23 و 24 شهریور ماه، آثار سینایی را از ساعت 17 الی 20 به اکران در می آورد و در روز 25 شهریور ماه، از ساعت 16 الی 21 آیین نکوداشت و نشست تخصصی با حضور خسرو سینایی در محل خانه مستند اصفهان واقع در نگارستان امام خمینی برگزار می شود.
این برنامه ها به شرخ زیر می باشد:
سه شنبه، 23 شهریور ماه از ساعت 17 الی 20: نمایش مستندهای گواهان تاریخ، حسین یاوری، سردی آهن، عبور از نمی دانم، در کوچه های عشق
چهارشنبه،24 شهریور ماه از ساعت 17 الی 20: نمایش مستند های حاج مصورالملکی، میان سایه و نور، گیزلا، کوچه پاییز
پنجشنبه 25 شهریورماه از ساعت 16 الی 21: نمایش مستندهای مرثیه گمشده و شرح حال. پس از نمایش مستند ها برگزاری آیین نکوداشت و نشست تخصصی با حضور خسرو سینایی./
12135/176
کد خبر 246898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.