«قدیس» برای پنجمین بار به کتابفروشی‌ها رسید

پنجمین چاپ از رمان «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عید سعید غدیر خم، رمان قدیس نوشته ابراهیم حسن‌بیگی برای پنجمین نوبت از سوی موسسه انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.
رمان «قدیس» دلدادگی یک کشیش مسیحی ساکن مسکو را روایت می‌کند که به کتاب‌ها و آثار خطی و قدیمی عشق می‌ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می‌رسد، علاقه‌مند می‌شود که کتاب را از او بخرد و سپس متوجه می‌­شود که نسخه خطی مربوط به قرن ششم میلادی است و شخصی به نام «عمرو بن عاص» آن را نوشته شده و در آن از خاطرات خود گفته است؛ خاطراتی مربوط به حاکمیت معاویه بر شام و خلافت امام علی(ع). مرد تاجیک اما که به واسطه نسخه خطی تحت تعقیب بود، کشته می‌شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می‌گذارد که به شناخت امیر مؤمنان منتهی می‌شود و به تحقیق درباره حکومت ۵ ساله امام علی(ع) می­‌پردازد.
این رمان پس از انتشار به زبان‌های انگلیسی و ترکی استانبولی نیز ترجمه و در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب نیز حضور داشته است.
ابراهیم حسن بیگی این رمان رابا کمک از برخی منابع داخلی تالیف علامه عسکری و آیت‌الله جعفر سبحانی و نیز برخی منابع غیر ایرانی تالیف جرج جرداق و عبدالفتاح مقصود تالیف کرده است.
پنجمین چاپ از رمان قدیس با شمارگان ۵ هزار نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده است.
منبع:خبرگزاری مهر
12135/135
کد خبر 246150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.