مزاج بلغمی دلیل اصلی ابتلا به ام.اس است

یکی از اطبای طب سنتی گفت: ام اس در طب سنتی ناشی از ازدیاد بلغم در بدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، اولین همایش پیشگیری و درمان بیماری ام اس در طب اسلامی به همت مؤسسه جاده سلامتی زیتون (مؤسسه علمی و پژوهشی در زمینه طب اسلامی) برگزار شد.
ام.اس در افراد با طبع سرد شیوع بیشتری دارد
یکی از اطبای طب سنتی تصریح کرد: بیماری ام اس بیشتر در افراد با طبع سرد و تر شیوع دارد، به همین دلیل در اصفهان شیوع بیماری ام اس بیشتر است.
حسین خیراندیش ام اس را بیماری ناشی از ازدیاد بلغم معرفی کرد و افزود: اغلب مردم اصفهان طبع بلغمی و صفراوی دارند.
وی گفت:بر طبق اصول طب سنتی خون انسان از چهار ماده (مزاج) شامل "ˈسودا، صفرا، بلغم و دموی" تشکیل شده است و تعادل این مزاج ها، سلامت انسان را تضمین می کند. 
وی یادآور شد: اگر هر کدام از مزاج ها بر دیگری غلبه کند، فرد به بیماری های مختلف مبتلا می شود.
خیراندیش غلبه طبع بلغمی در بدن را عاملی برای ابتلا به ام اس عنوان کرد و افزود: در بیماری ام.اس غلبه مزاج بلغمی را در فرد شاهد هستیم و معمولا این افراد مشخصه هایی نظیر چاقی، خواب زیاد، سرد مزاجی، پوست سفید، رطوبت بدن و فراموش کاری را دارا هستند و به علت غلبه مزاج بلغم در مغز پلاک هایی ایجاد شده که بیماری ام. اس را موجب می شود. 
گیاه گلپر اختلالات عصبی را درمان می کند
مدرس طب اسلامی و نماینده انجمن حجامت ایران در مورد مبانی طب اسلامی گفت: دیدگاه اول طب اسلامی کل نگری است که تمام ابعاد بدن را در بر می گیرد.
غلامرضا تیموری افزود: در دیدگاه طب اسلامی کلی نگری شامل طعام ظاهری و باطنی است که درمان جسم و روح باید تؤامان باشد.
وی در خصوص بیماری ام اس اظهار داشت: طب نوین، بیماری ام اس را از بین رفتن پوشش میلین تارهای عصبی می داند که به تدریج می تواند باعث اختلال در انتقال پیام های عصبی بین مغز و سایر قسمت های بدن شود اما در طب سنتی ام اس ناشی از ازدیاد بلغم در بدن عنوان می شود.
وی یکی از داروهای گیاهی فراموش شده برای درمان اختلالات عصبی را "گل پر" عنوان کرد و گفت: خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و حماقت را از بین می برد. همچنین  برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.
این مدرس طب اسلامی توجه به قبل، حین و بعد از بیماری را ضروری دانست و گفت: برخی از بیماری هایی که زمینه ساز بیماری ام اس هستند؛ کم خونی ،کم کاری تیروئید ،سردرد ها، ضعف سندروم، خستگی ها و غیره هستند.
وی برخی از دستورات رژیم غذایی در طب سنتی را ارائه کرد و افزود: معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری است که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است و این معجون خواص بیشماری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان تب های بلغمی و سوداوی، درمان سردرد های مرتبط با سرد مزاجی را دارد.
وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد از بیماران ام اس زنان هستند. از این رو یکی از دم نوش های مفید برای خانم ها رازیانه به همراه شیرین بیان است که مصرف روزانه آن ها همراه با هم توصیه می شود.
در رفلکسوتراپی درمان از طریق کف دست و کف پاها انجام می گیرد
متخصص رفلکسوتراپی درد را نوعی اختلال در گردش خون و اسپاسم عضلانی دانست و گفت: در رفلکسوتراپی درمان از طریق کف دست و کف پاها انجام می گیرد.
جواد امینیان، علامت بارز بیماری ام اس را اندازه مچ پا اعلام کرد و افزود: اگر اندازه مچ پا خیلی نحیف باشد، بیماری ام اس را نشان می دهد ولی اگر مچ پا ورم کرده باشد دیگر نشانه بیماری ام اس نیست.
وی برای دوری از بیماری ها پاکسازی بدن از عفونت های وارد شده را توصیه کرد و گفت: برای پاکسازی عفونت های وارد شده در معده و روده بهتر است، سالی 3 الی 4 ماه روز سه وعده سه قطره روغن زیتون در گوش بریزید و بعد از چند ساعت باپنبه پاک کنید و بعد از آن شربت خاک شیر غلیظی درست کنید و بخورید تا بدن پاک شود.
وی همچنین بر اصلاح رژیم غذایی تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال سعی کنید شیر را با عسل، برنج را با زیره و ماست را با نعنا میل کنید.
کد خبر 239160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.