شهدای مدافع حرم به نهایت ایثار دست یافتند

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای مدافع حرم به نهایت ایثار یعنی شهادت دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران »، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر و تبریک میلاد با سعات منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: این روز در تاریخ حماسه ساز ایران و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران روز بزرگ و حساسی است.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر، افزود: صدام در روزهای ابتدایی اعلام کرده بود که اگر خرمشهر را ایرانیان پس گرفتند من کلید بصره را به آنها می دهم که خوشبختانه رزمنده های ما توانستند با ایثار خود خرمشهر را آزاد کنند.
معاون رییس جمهور گفت: آزادی این شهر استراتژیک مقدمه‌ای برای پیروزی های مختلف در عملیات های دیگر بود، بنابراین سوم خرداد به عنوان روز مقاومت، ایثار و فداکاری شهیدان روز بسیار بزرگی است که باید آن را گرامی شمرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی جایگاه شهدای ایرانی و غیر ایرانی را یکسان دانست و گفت: این شهدا در یک جبهه و برای یک هدف جانفشانی کردند بر همین اساس تمام شهدای مدافع حرم چه ایرانی و چه غیر ایرانی یکسان هستند و فرقی میان هیچ یک از آنان نیست.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه کلمه شهید و شهادت را در میان مردم و جامعه ارزشمند و  محترم شمرد و خاطرنشان کرد: در ادبیات جامعه، کلماتی مانند امام، ولی و نبی دارای ارزشی بالا نزد مردم هستند و این جایگاه بدین معنا نیست که هرکدام از این واژه ها به خودی خود قداست دارند بلکه باید گفت که این کلمات از اصل و ریشه دارای قداست و بار معنایی هستند.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: خدمتی که شهید به جامعه اسلامی و مردم کرده است آنقدر ارزشمند است که نمی توان آن را با پاداشی مقایسه کرد، بزرگان، محققان و یا مخترعانی که دیروز و امروز در آسایش دست به اختراع و اکتشاف می زنند ارزش بسیاری دارند ولی آنان باید این را بدانند که اگر امروز در محیطی آرام مشغول به تولید و اکتشاف علم هستند این مرهون رشادت‌های شهدایی در آن سوی مرزها است که چنین محیط آرامی را برای آنان و دیگر مردم این مرز و بوم به ارمغان آورده اند، با وجود همین موضوع است که شهدا ارزش بسیاری نزد مردم و خداوند متعال دارند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به خانواده های شهدای مدافع حرم حاضر در این همایش بیان کرد: شهدای شما راهی را انتخاب کردند که از ابتدا عاشق و دلداده آن بوده اند، آنان برای دفاع از دین، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت پا در راهی نهادند که سعادت و خوشبختی در انتهای آن قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به تفقد و مهربانی همیشگی رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده های شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به بنده فرموده اند که «از قول من از خاندان شهدا به ویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم تشکر کنید».
وی افزود: بی شک حضور خاندان شهدا در چنین محافل و یادواره هایی تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت است.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز باید قبور شهدا به زیارتگاه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: شهدا به گفته امام راحل امامزادگان عشق هستند و باید مزار آنان به زیارتگاه عاشقان و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: امروز جامعه خانواده های شهدا آمار بالایی دارد که در این میان می‌توان تنها به حدود 184 خانواده چهار شهید این مرز و بوم اشاره کرد. آسایش ما در اثر خون شهدا است و این شهدا آبروی این مرز و بوم هستند.
نماینده ولی فقیه گفت: رهبر معظم انقلاب در ملاقات‌های خود با خانواده های شهدای مدافع حرم فاطمی فرموده‌اند؛ «شهدای حرم نسبت به شهدای غیر حرم فضیلت مضاعفی دارند».
وی افزود: شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب با وجود سه دلیل است که از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار هستند، یکی از این سه ارزش این است که آنان از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه به دفاع می‌پردازند، دیگری این که آنان با دشمن در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی پیکار می کنند و امتیاز و ارزش سوم در این است که این شهدا در غربت به شهادت رسیده‌اند./
کد خبر 232020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.