حرکت به سوی شهری شاداب‌ و با نشاط با توسعه ورزش‌ همگانی میسر می‌شود

شهردار ورنامخواست گفت: حرکت به سوی شهری شاداب‌ و با نشاط با توسعه ورزش‌ همگانی میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، جلال ربیعی در همایش پیاده روی خانوادگی اظهار کرد: فضای حاكم بر ورزش در جامعه به گونه ای است كه آنچه بیشتر در ذهن نقش می بندد مسئله قهرمانی آن است و در این بین چیزی كه بیش از همه مهم است بعد همگانی ورزش بوده كه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه ورزش به ‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و اثربخش ایجاد نشاط در جامعه است، افزود: ورزش همگانی اساس کار جامعه سالم و با نشاط است چراکه ورزش همگانی سبب کاهش افسردگی و تقویت سلامتی عمومی جامعه می‌شود.

شهردار ورنامخواست با اشاره به اینکه حرکت به سوی شهری شاداب‌ و با نشاط با توسعه ورزش‌ همگانی میسر می‌شود، تصریح کرد: امروزه ورزش با سلامت خانواده‌ها گره خورده و لازم است در راستای فراگیر شدن ورزش همگانی در شهر ورنامخواست فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم چراکه توسعه ورزش های همگانی و خانوادگی مخصوصا پیاده روی نقش مهمی در توسعه سلامت جامعه و تامین سلامتی فردی دارد بنابر این باید ایجاد شرایط لازم برای توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی در بین خانواده‌ها مهیا گردد.

وی ادامه داد: باید برای انجام کارهای فرهنگی و ورزشی به صورت مدون و برنامه‌ریزی گام برداریم از این رو باید در تقویم کاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ورنامخواست به صورت مستمر این برنامه گنجانده شود چراکه برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و جشن‌های مختلف مورد استقبال مردم است.
ربیعی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به برنامه های مفرح و شاد از احداث یک مجموعه بزرگ رفاهی تفریحی ورزشی و باغ بانوان در شهر ورنامخواست خبر داد و عنوان کرد: فرهنگ ایرانی– اسلامی مردم سرزمین ما، همواره بر عفاف و محفوظ بودن زنان جامعه از تعرض دیدگان نامحرمان تأکید فراوان داشته است و در عین حال زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه شهری، نیازهائی دارند که بنا به دلایل شرعی و عرفی اجتماع،  قادر به پاسخگوئی آنها در محیط عمومی شهری نمی باشند.

وی بیان کرد: نیاز به تفریح و گردشگری و ایجاد مکان های مناسب برای گذران اوقات فراغت در کنار دیگر زنان به صورت آزاد و فارغ از دغدغه های پوششی، جرقه های فکری ایجاد مکان هائی خاص برای بانوان شهر ورنامخواست را در ذهن مسئولین شهری این شهر ایجاد نمود چراکه احداث پارک بانوان؛ نقش مهمی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی زنان دارد.
شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی در تربیت فرزندان را به عهده دارد و نوع تربیت نیز نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ جامعه ایفا می‌کند و چنانچه زن یا مادر در خانواده دچار مشکل جسمی یا روحی شود، همه‌ی خانواده تحت تاثیر آن مشکل قرار خواهند گرفت بنابر این ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت زنان جامعه، امری حائز اهمیت بوده و در واقع این مکان پاسخگوی نیازهای اجتماعی بانوان است.
وی تاکید کرد: احداث باغ بانوان در شهر ورنامخواست یکی از اقدامات و پروژه‌های مهم به‌شمار می‌آید چرا که نمی‌توان از نقش مؤثر بانوان در رشد، توسعه و پیشرفت جامعه چشم پوشی کرد، از این رو ما معتقدیم احداث باغ بانوان نقش مهمی را در حضور فعال بانوان در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را مهیا می‌کند./

 
کد خبر 231210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.