زیرساخت های طرح "جی نف" در اصفهان فراهم شده است

مديركل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه تجارت الكترونيك از برنامه هاي اصلي پست استان است، گفت: زيرساخت استقرار جي نف در استان فراهم شده است و اين طرح بستري براي استقرار دولت الكترونيك محسوب مي شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سيد سعيد رجالي با اشاره به اینکه شركت پست متولي اجراي طرح مهم نظام نشاني استاندارد ملي يا "جي نف" است، اظهار کرد: اين طرح سبب مي شود كه نشاني نويسي بر اساس كد پستي 10 رقمي صورت بگيرد و شهروندان بتوانند از كد پستي 10 رقمي كه تنها نمايانگر هويت مكاني يك فرد است، بهره مند شوند.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح در كاهش زمان ارسال مرسولات و تسهيل امور پستي موثر است، گفت: در اين طرح با هوشمندسازي و استاندارد شدن نشاني ها، بانك اطلاعاتي ارسال مرسولات تشكيل مي شود.
به گفته مدیرکل پست استان اصفهان، اين طرح يك نياز ملي و فرصت طلايي براي شركت پست محسوب مي شود و در حال حاضر نشان استاندارد براي اماكن در كشور وجود ندارد و براي برخي از اماكن در كشور حدود 17 آدرس تعريف شده است.
وی افزود: مرحله اول طرح جي نف از سال گذشته با اعتبار 2 ميليارد و 400 ميليون تومان توسط پست استان با مشاركت استانداري و ساير سازمان ها و بخش خصوصي شروع شد.
رجالی با بيان اينكه تا پايان سال گذشته، 95 درصد از اين طرح اجرا شد، افزود: يك ميليون و 400 هزار ساختمان در استان اصفهان وجود دارد و بهنگام سازي اطلاعات اماكن شهري و روستايي از پيش نيازهاي اجراي طرح جي نف محسوب مي شود.
وي افزود: حدود 45 ميليون ركورد اطلاعاتي در كشور و چهار ميليون و 100 هزار ركورد اطلاعاتي در استان در اختيار داريم كه 88 درصد شهري و 12 درصد روستايي است.
مدیرکل پست استان اصفهان گفت: طرح بهنگام سازي اطلاعات اماكن در نقاط شهري استان به اتمام رسيده است و شهرداري بايد اطلاعات اماكن را به پلاك پستي تبديل كند.
به گفته وی، زيرساخت استقرار جي نف در استان فراهم شده است و اين طرح بستري براي استقرار دولت الكترونيك محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه "پست هوشمند در خدمت مردم" شعار شركت پست در سال 95 است، افزود: ارتقاي كيفيت خدمات پستي، كاهش قيمت تمام شده، استفاده بهينه از امكانات موجود و نيروي انساني، مشاركت بخش خصوصي و تنوع بخشي به خدمات از مهمترين هدفگذاري هاي پست در سال جديد است.
رجالي، بهينه سازي خدمات پست و اجراي پست لجستيك يا تجارت الكترونيكي را از ديگر برنامه هاي امسال شركت پست برشمرد و گفت: الكترونيكي شدن پست، ميزان بهره وري و سرعت را افزايش و هزينه ها و آثار مخرب زيست محيطي را كاهش مي دهد.
وي گفت: سال 95 سال تحول در شبكه پستي نامگذاري شده است و توسعه بازار امانات پستي امسال بطور جدي دنبال مي شود.
رجالي افزود: توسعه خدمات ويژه شهروندي از خدمات و برنامه هايي مورد توجه پست است.
مديركل پست استان اصفهان گفت: شهروندان در اين طرح از طريق برقراري تماس تلفني با سامانه 193 'سامانه توسعه خدمات ويژه شهروندي خدمات موردنياز خود از قبيل بليت مسافرتي، توزيع غذاي گرم و دارو و ... را درب منزل يا محل كار خود دريافت مي كنند.
وي با بيان اينكه شركت پست خدمات نيابتي سازمان هاي ثبت احوال و ثبت اسناد را انجام مي دهد، گفت: در اين پيوند تاكنون 43 ايستگاه كارت ملي هوشمند در استان اصفهان راه اندازي شده است كه خدمات مربوط به تعويض كارت ملي هوشمند را ارائه مي كنند و 27 ايستگاه ديگر نيز راه اندازي خواهد شد.
رجالي گفت: ارائه خدمات ثبت نام كُد اقتصادي اشخاص حقيقي، اظهارنامه مشاغل خودرو و مفاصا حساب از مهمترين برنامه هاي پست اصفهان در قالب تعامل و قرارداد با اداره امور مالياتي استان است.
وی با بيان اينكه شهروندان مي توانند با مراجعه به واحدهاي پستي خدمات مربوط به امور مالياتي را دريافت كنند، گفت: استان اصفهان با بيش از 40 هزار مراجعه در سال گذشته بيشترين آمار مراجعه به واحدهاي پستي كشور در زمينه امور مالياتي را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل پست استان اصفهان گفت: هزار و 48 واحد پستي در استان خدمات پستي را به مردم ارائه مي دهند كه از اين تعداد 531 واحد روستايي و 517 واحد شهري است که ارتباط بين واحدهاي پستي استان از طريق 220 خط پستي برقرار مي شود.
وی با بيان اينكه روزانه 139 هزار مرسوله از طريق شبكه پستي استان وصول و ايصال شده است، گفت: در سال 94 بطور ميانگين روزانه 60 هزار مرسوله به استان وارد و 79 هزار مرسوله از آن خارج شده است.
رجالی بیان کرد: سال گذشته 21 ميليون و 776 هزار مرسوله به استان وارد و 28 ميليون 822 هزار مرسوله نيز از استان خارج شده است.
وی گفت: پارسال در شبكه پستي كشور 575 ميليون و 610 هزار مرسوله توسط شبكه پستي جابجا شده كه از اين تعداد 50 ميليون 599 مرسوله مربوط به استان اصفهان است.
به گفته مدیرکل پست استان اصفهان، ترافيك مرسولات پستي در كشور در سال گذشته منفي 9 درصد و در استان اصفهان منفي 3.5 درصد بود.
وی با اشاره به اینکه سه هزار فروشگاه اينترنتي طرف قرارداد با شركت پست در كشور و 184 فروشگاه اينترنتي در استان اصفهان وجود دارد، افزود: سال گذشته 411 هزار مرسوله خريد و فروش اينترنتي از سه هزار فروشگاه اينترنتي خريداري و 90 هزار و 996 هزار فقره مرسوله اينترنتي هم از استان براي نقاط ديگر كشور ارسال شد.
رجالی با بيان اينكه خريد و فروش اينترنتي سال 81 از پست استان اصفهان شروع شد، گفت: تجارت الكترونيك از برنامه هاي اصلي پست استان است. 
کد خبر 230132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.