جشنی برای اهالی روزی حلال

مهدی رستمی کارگر شهرداری منطقه 7 می گوید: همیشه دلم می خواست زن و بچه ام را به جایی ببرم که بتوانند خوش باشند و چندساعتی لذت ببرند، من یک کارگر ساده هستم و نمی توانم مثل خیلی ها راحت خرج کنم و کنسرت بروم یا باغ و ویلا داشته باشم.

به گزارش ایمنا، جمعه  17 اردیبهشت ماه - باغ فدک - ساعت 20:30  دقیقه؛ از 300 متر قبل از ورودی باغ فدک، صف ماشین هایی که اکثرشان را پیکان و پراید تشکیل می دهد مشخص کرده که ظاهرا اینجا خبری است. روی بنر، بزرگ نوشته اند: « جشن روزی حلال ویژه کارگران معاونت خدمات شهری و رانندگان سازمان تاکسیرانی». همزمان با هفته کار و کارگر ، شهرداری اصفهان برای قشر کارگری اش جشن روزی حلال گرفته است.
صدای موسیقی از محل مراسم به گوش می رسد. هنوز مراسم رسما شروع نشده و خودروها یکی پس از دیگری وارد پارکینگ می شوند و پشت سرهم پارک می کنند. خیلی هایشان همدیگر را می شناسند و برای هم دست تکان می دهد، بعضی ها هم با موتورسیکلت آمده اند. از چهره هایشان مشخص است که همه شان کارگران زحمت کشی هستند که حالا بنابه دعوت شهرداری با خانواده شان آمده اند چندساعتی را در این فضا به شادی بگذرانند. هنوز مراسم شروع نشده دورتادور دریاچه باغ فدک پر شده از کارگران و خانواده هایشان. وسط دریاچه صحنه مراسم با آن رنگ و آب و رقص نورهایش برای همه خودنمایی می کند. دو تا فواره بزرگ که با نور آبی و سبز هم تزیین شده آن وسط دارد جلوه ای خاص را به مراسم می دهد. بعضی ها دارند گوشه مراسم نمازشان را همانجا روی زمین می خوانند که بتوانند تا آخر، مراسم را بی دغدغه دنبال کنند.

آغاز یک جشن بزرگ
وقتی مراسم با قرائت قرآن کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود جمعیت حاضر در مراسم شاهد حضور دو تن از مجریان طناز و خوش چهره اصفهانی، « محسن دلیران » و « نوید وظیفه مستعان» هستند که با گل لبخند روی صحنه قرار می گیرند.

مجریان مراسم می آیند و پس از سلام و تبریک هفته کارگر و عید مبعث از همه دعوت می کنند که تا پایان مراسم با تشویق های خودشان آن ها را همراهی کنند. بیش از 3 هزار نفر دورتادور مراسم نشسته اند و همراه با پخش موسیقی شروع به تشویق می کنند. حالا یکی پس از دیگری هنرمندان می آیند و برای حضار برنامه اجرا می کنند. از گروه ناشنوایان گرفته تا اجرای پرانرژی و سراسر خنده «آرمین سپهری» شومن و هنرمند تقلید صدا، از اجرای برنامه «علی خردپیشه » شعبده باز و تردست اصفهانی تا اجرای گروه بین المللی تواشیح بشارت. عملیات آتش بازی و نورافشانی هم که دیگر جای خود داشت. همین که مراسم شروع شد انگار هرچه خستگی بود از تن کارگران خدمات شهری شهرداری بیرون شد از این که می دیدند فرزندانشان دارند از ته دل می خندند و کف می زنند و لذت می برند.


موسیقی شاد همراه با نمایش لیرز و رقص نور فضا را پر کرده است. از بعضی هایشان که می پرسیدیم آقا چه خبر؟ جشن چطور است؟ آنچنان با آب و تاب احساسات خود را بیان می کنند که واقعا این احساس از نزدیک تماشایی است. آقای شکل آبادی کارگر فضای سبز شهرداری است. از پسرش می پرسم: جشن چطور است؟ جواب معلوم است: « خیلی عالی است». می پرسم: خوش می گذرد؟ می گوید: « بله، خیلی، خیلی کاش بازهم دعوتمان کنند و بیایم اینجا». کمی آنطرف تر خانواده ای از قشر متوسط روی چمن ها نشسته اند دور همدیگر و دارند جشن را دنبال می کنند.

پدر خانواده فرزندش را توی بغل خودش گرفته تا سردش نباشد. او مهدی رستمی کارگر شهرداری منطقه 7 است و خوشحال از این که امشب دعوتش کرده اند تا با خانواده به این جشن بیاید. می گوید: « همیشه دلم می خواست زن و بچه ام را به جایی ببرم که بتوانند خوش باشند و چندساعتی لذت ببرند، من یک کارگر ساده هستم و نمی توانم مثل خیلی ها راحت خرج کنم و کنسرت بروم یا باغ و ویلا داشته باشم. شهرداری همت کرده و این جشن را برگزار کرده تا امثال ما بتوانند یک شب خاطره انگیز را در کنار اعضای خانواده شان تجربه کنند. از این بابت ممنونم از شهرداری و همه کسانی که این برنامه را تدارک دیده اند.
جهانگیری عضو شورا: باید از مدیریت شهری قدردانی کرد
بعضی از مسئولین به این مراسم آمده اند. دکتر سلیمان پور مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، رسول جهانگیری عضو شورای شهر، حسین جعفری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و خیلی های دیگر که گوشه گوشه مراسم نشسته اند و با قشر کارگری همکار خود، مشغول تماشای این برنامه هستند. رسول جهانگیری خود را رابط بین مردم و مدیریت شهری معرفی می کند و اعتقاد دارد: به پاس ایجاد این فضای شور و نشاط باید از مدیریت شهری و در صدر همه از دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان قدردانی کرد چرا که به یمن برگزاری این مراسم گل لبخند را روی لبان کارگران زحمتکش شهرداری و خانواده هایشان نشانده است. جهانگیری می گوید: ما در دوره چهارم شورا بنا را بر توجه ویژه به مقوله شور و نشاط و سرگرمی همشهریان و قشرهای مختلف گذاشته ایم و خوشحالیم که شهرداری این مهم را نیز به خوبی در دستور کار خود قرار داده است.
از کارگران خدمات شهری تا رانندگان تاکسیرانی
جشن بزرگ « روزی حلال » را مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان با مشارکت معاونت خدمات شهری و سازمان تاکسیرانی به مدت 5 شب برپا کرده است تا در این مدت به بهانه هفته کارگر و عید بزرگ مبعث کارگران بتوانند فضایی متفاوت از یک همنشینی سالم را به همراه اعضای خانواده خود تجربه کنند.

این ویژه برنامه که در محل دریاچه باغ فدک در حال برگزاری است به مدت سه شب ویژه کارگران معاونت خدمات شهری اصفهان برگزار شده و امشب و فردا شب ( شنبه و یکشنبه) به رانندگان زحمتکش تاکسیرانی تعلق دارد. آنچه در این جشن بیشتر دیدنی است خنده شیرین کارگری است که حالا خیلی آرام با فرزندانش نشسته و برای چند ساعتی به دور از هرگونه زحمت و خستگی ، زیر لب آرام آرام می خندد و همراه با دیگران کف می زند و شادی می کند و خوشحال است که فرزندانش خوشحالند...
کد خبر 229825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.