7 هنرمند برجسته اصفهانی تجلیل شدند

نهمین آیین نکوداشت شهر خلاق با تجلیل از 7 هنرمند برجسته اصفهانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان با مراسم تجلیل از هنرمندان برجسته اصفهان همراه شد.
 در این مراسم که به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان برگزار شد، کاخ موزه چهل ستون چهره ای باشکوه به خود گرفته بود. اجرای نمایش های خیابانی توسط بازیگران ملبس به لباس های اصفهان کهن، و بازی شخصیت ها و فیلسوفان اصفهان قدیم مانند شیخ بهایی، میر فندرسنکی، جهان گیر خان قشقایی و دیگر بزرگان اصفهان شور و هیجانی به این بنای قدیمی و شکوهمند عصر صفوی بخشید و حاضران را برای ساعاتی با حال و هوای اصفهان قدیم همراه کرد.

ارکستر ملی اصفهان در این مراسم به اجرای موسیقی زنده پرداخت و پیمان طباطبایی خواننده جوان اصفهان با صدای دلنشین خود، تصنیف ماندگار و شوربرانگیز «به اصفهان رو» را تقدیم حضار ساخت و در ثبت یک شب اردیبهشتی در زیر سقف آسمان شهر گنبدهای فیروزه ای پیشقدم شد. همچنین حسام الدین سراج، خواننده شناخته شده و برجسته موسیقی سنتی ایرانی بنا به درخواست حاضرین به اجرای قطعه کوتاهی پرداخت و با تشویق پرشور آنان مواجه شد.

در این مراسم ابتدا از خانواده مرحوم «مهران قاضی»، نی نواز جوان و برجسته اصفهان که به تازگی به دیار باقی شتافت، تجلیل شد و لوح منقش به آرم یونسکو به پاس تلاش های وی در زمان حیاتش در عرصه های مختلف موسیقی و گردشگری به خانواده وی تقدیم شد.

در ادامه مراسم از «حسین مصدق زاده»، کاشی کار برجسته، «حسین علمداری»، قلمزن چیره دست، «مهدی فروزنده»، خطاط و هنرمند فعال پیشکسوت، «امرالله احمدجو» و «کیومرث پوراحمد» دو فیلم سازان بنام اصفهانی، «حسام الدین سراج»، خواننده محبوب موسیقی سنتی و «ابراهیم گلریز خاتمی»، خاتم ساز پیشکسوت تجلیل به عمل آمد و به هر یک لوح سپاس و جوایزی به رسم یادبود تقدیم شد.

شهردار اصفهان در این مراسم به ایراد سخنانی درباره اهمیت و جایگاه شهر اصفهان در فرهنگ و تمدن ایران زمین پرداخت.
حضور دکتر اسماعیل آذر، چهره شناخته شده تلویزیونی به عنوان مجری برنامه و سخنرانی حسین یقینی، از اساتید رشته داروسازی در باب جایگاه تاریخی اصفهان از بخش های قابل توجه در این برنامه بود.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، فریدون الهیاری، مدیر کل صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، جمعی از هنرمندان اصفهانی، اساتید نام آور دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی از جمله میهمانان ویژه در این مراسم بودند./
کد خبر 227954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.