مدیر دفتر موسسه تبیان: به دنبال ایجاد فرصت پژوهشی بین دانش آموزان هستیم

مدیر دفتر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: دفتر موسسه تبیان در اصفهان در برگزاری نخستین جشنواره دانش آموزی به صورت استانی در کشور پیشقدم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حکمت منش در نشست خبری دومین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان استان اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره در روزهای 20 و 21 اسفندماه در دانشکده فنی دانشگاه مهاجر اصفهان با حضور مسئولین استان اصفهان و نمایندگان دفتر موسسه تبیان در تهران برگزار می شود عنوان کرد: ثبت نام این جشنواره از 13 آبان سال جاری آغاز شد که تا پایان روز 15 بهمن، 150 تیم دانش آموزانی از 150 مدرسه با حضور 250 دانش آموز دختر و 150 پسر در سطح استان ثبت نام کرده و آماده شرکت در جشنواره شدند.
وی از برگزاری این جشنواره در سه بخش سمینار، مسابقات دانش آموزی و غرفه ها خبر داد و تصریح کرد: در بخش سمینار 38 تیم با 38 موضوع، در بخش مسابقات دانش آموزی 68 تیم با 8 موضوع و در بخش غرفه ها 44 تیم با 39 موضوع حضور دارند که دانش آموزان بعد از ثبت نام و تعیین غرفه، خروجی خود را در جشنواره ارائه کرده و سپس این آثار مورد داوری قرار می گیرد.
وی همچنین از حضور سه مسابقه سازه ماکارونی، هوافضا و فوتومیکروگراف در جشنواره خبر داد و گفت: علوم زیستی، علوم شیمی، فنی مهندسی، معماری و نانو و علوم اجتماعی از جمله موضوعات مطرح شده در سه بخش اصلی جشنواره هستند.

مدیر دفتر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا در بخش ثبت نام مدارس، تخفیف ویژه  ای را برای دانش آموزان مدارس دولتی قائل شویم که بر این اساس هر تیم از مدارس دولتی با وجهی نصف میزان مبلغ ثبت نام هر تیم در مدارس غیردولتی در جشنواره ثبت نام کرده است.
وی در ادامه مهم ترین رسالت موسسه تبیان را فرهنگ سازی در جهت پیشبرد تحقیق و پژوهش در لایه های دانش آموزی عنوان کرد و گفت: موسسه تبیان بر اساس سه محور اصلی کاربر ملی، محتوای ملی و زیرساخت ملی فعالیت های خود را بنا کرده و در فضای مجازی فعالیت هایی همچون تولید محصولات نرم افزاری شاخص و ساخت بازی های رایانه ای را در کارنامه خود دارد.
وی در پایان یادآور شد: دفتر موسسه تبیان در اصفهان موفق شد در سال گذشته اولین دوره این جشنواره دانش آموزی را در سطح استان برگزار نماید که این مسئله برای نخستین بار از سوی یکی از دفاتر موسسه تبیان در مراکز استان ها انجام شده است./
کد خبر 223064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.