نمایشگاه "کاریکاتورهای چهره" در موزه هنرهای معاصر افتتاح می‌شود

نمایشگاهی از آثار وحید شریفی با عنوان "کاریکاتورهای چهره" ‏‎‎ گالری پنج موزه ‏هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود‎.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید شریفی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه 47 اثر کاریکاتور که با تکنیک قلم نوری و در ابعاد 50 در 70 طراحی شده‌اند در معرض تماشای علاقمندان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آثار منتخبی از مجموعه آثار ارائه شده در فاصله سال‌های 93 تا به امروز است که در رسانه‌ها و نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند.
 این هنرمند خاطرنشان کرد: کاریکاتور چهره در مطبوعات شاخه‌ای از هنر کاریکاتور و نقاشی است که به نگاهی متفاوت و تیزبین احتیاج دارد تا با پیدا کردن ظرایف و نکات ریز در چهره اهالی سیاست و دولت مردان، هنرمندان، ورزشکاران و به طور کلی شخصیت‌های شناخته شده و مشهور به اجرای طرحی از چهره آنان بپردازد.
 وی با اشاره به اینکه هنر کاریکاتور چهره مطبوعات در اصفهان با فضایی مناسب برای رشد مواجه شده عنوان کرد: تاکنون فضای مطلوبی برای فعالیت در این زمینه وجود نداشته و در طی دو سال اخیر به مدد پافشاری و پیگیری برخی از رسانه‌های استان اصفهان فضا برای رشد کاریکاتور چهره در مطبوعات بازتر شده و نگرش مثبتی نسبت به این هنر به وجود آمده است.
وی افزود: حسین صافی، اصغر صفار و علی هاشمی از جمله کاریکاتوریست‌های فعال در این عرصه بوده‌اند که در طی سال‌های موقت حضورشان در اصفهان به این رشته پرداخته‌اند. اما بعد از اینها دیگر کسی به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیتی نداشته است.
این هنرمند همچنین یادآور شد: رشد این رشته هنری با بالا رفتن میزان ظرفیت و قدرت پذیرش شخصیت‌های شناخته شده ارتباطی مستقیم دارد و می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه و شوق برای هنرمندان این رشته شود.
گفتنی است؛ این نمایشگاه در تاریخ 26 آذرماه از ساعت 10 صبح در گالری شماره 5 موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شده و تا 25 دی ماه، همه روزه از ساعت 9 تا 13:30 و 15 تا 17:30 پذیرای علاقمندان و هنردوستان خواهد بود.
 
کد خبر 213815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.