هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، رویکرد  این جشنواره معرفی آثاری است که در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی به ساختار رسیده و ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند. از این رو هنرمندان در ارائه ايده هاي خود محدوديت نداشته و مي توانند از شيوه هاي بياني و اجرايي متنوع استفاده کنند.
موضوع، تکنیک و شیوه ارائه اثر، آزاد است.  آثار تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید که به صورت مستقل و یا ترکیبی خلق شده باشند، مورد پذیرش قرار می گیرد.
فضای قابل ارائه برای آثار حجمی و چیدمان در نمایشگاه، حداكثر 300 × 300 × 300 سانتی متر، تعیین گردیده است.
هر متقاضی می تواند حداکثر با 3 اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) در جشنواره شرکت نماید. اگر چند اثر در یک ترکیب، چیدمان، پیکره یا ساختاری مرتبط به نمایش در آید، یک پروژه تلقی می گردد. شایان ذکر است آثار ارسال شده به جشنواره باید برای اولین بار به نمایش در آمده باشد.
دبیرکل  این جشنواره مجتبی آقایی، دبیر هنری جمشید حقیقت شناس و دبیر اجرایی عبدالرحیم سیاهکارزاده هستند.
اعضاء شورای هنری جشنواره را نیز جمشید حقیقت شناس، پریسا خضابی، محمد مهدی رحیمیان، بهمن عبدی، اصغر کفشچیان مقدم، بهرام کلهرنیا، مهنوش مشیری، محمد نعیمایی، مهران هوشیار و رضا یساولی تشکیل می دهند.
آخرین مهلت ارسال آثار ساعت 24 شنبه 28 آذر می باشد. علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی ivafestival.ir مراجعه نمایند.
 
کد خبر 210598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.