"داروهای مسدودکنده بتا" اثر ضد سرطانی دارند

خبرگزاری ایمنا: داروهای مسدود کننده بتا- نوعی داروی قلب و کاهنده فشار خون هستند که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علمی ایمنا داروهای مسدود کننده های بتا- نوعی داروی قلب و کاهنده فشار خون- ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند.
لازم به ذکر است که داروهای مسدود کننده گیرنده‌های بتا آدرنرژیک، باعث کاهش نیاز میوکارد به اکسیژن می شوند و اثر ضد آریتمی آنها به علت وقفه در تحریک آدرنرژیک در قلب است. مکانیسم اثر پائین آورندگی فشار خون آنها هنوز شناخته نشده است، ولی احتمال دارد به علت کاهش برون ده قلب، کاهش جریان خروجی سمپاتیک به عروق محیطی و مهار آزاد سازی رنین توسط کلیه ها باشد. در پیشگیری از انفارکتوس مجدد میوکارد با کاهش نیاز میوکارد به اکسیژن موجب کاهش احتمالی شدت ایسکمی میوکارد می شود.
تحقیقات جدید نشان می دهد که مسدودکننده های بتا - شکلی از دارو ها هستند که برای کاهش فشار خون بالای خون استفاده می شود - می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد. در آزمایشی بر روی هزار و 425 زن مبتلا به سرطان تخمدان که از سال 2000 تا 2010 درمان شده اند، نشان می دهد آنان که از داروی مسدود کننده های بتا استفاده می کردند، درمان سرطان با روند بهتری انجام پذیرفت. این دارو میزان استرس را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان تعدیل می کند.
دکتر اندرسون از مرکز سرطان تگزاس می گوید: ما دریافتیم بیماران با مصرف گسترده و یا غیرانتخابی داروهای مسدود کننده بتا بیشترین سود مشتق شده در مقایسه با کسانی که یک مسدود کننده بتا و یا کسانی که داروهای بتا 1 گرفتند بودند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که هورمون های استرس نقش مهمی در توسعه سرطان دارد. در حالی که مسدود کننده های بتا معمولا برای درمان مشکلات قلب تجویز می شوند، همچنین می تواند در پاسخ استرس بدن تاثیر گذارد. مسدود کننده های بتا با بازکردن رگ های خونی، به کاهش فشار خون کمک می کنند و اثرات هورمون های استرس، مانند کورتیزول و اپی نفرین را کاهش می دهند. در یک مطالعه آزمایشگاهی اثر اپی نفرین در افزایش پتانسیل تهاجمی سلولهای سرطان تخمدان بواسطه یک مسدود کننده بتا غیرانتخابی به نام پروپرانولول جبران شد.
محققان دریافتند که بیماران مبتلا به فشار خون بالا به طور معمول طول عمر بیشتری نسبت به افراد بدون فشار خون بالایند داشتند. افرادی که از دارو مسدود کننده استفاده می کنند (90 ماه) در مقایسه با افرادی استفاده نمی کنند(38.2 ماه) مشاهده شده است.
/126
کد خبر 198557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.