اقامه نماز عید سعید فطر در ابوزیدآباد + عکس

خبرگزاری ایمنا: نماز وحدت آفرین عید سعید فطر در صفوف طولانی و با حضور مردم روزه دار و همیشه در صحنه شهر ابوزیدآباد به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن مفرح زاده امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در مصلای نمازجمعه، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، در خجسته عید سعید فطر، شهر ابوزیدآباد و کلیه روستاهای بخش کویرات یکپارچه جشن توحید و خداپرستی بود و مردم مومن و انقلابی به شکرانه یک ماه عبادت و روزه‌داری، به نماز بندگی ایستادند و بهترین‌ها را از درگاه پروردگار کریم مسالت کردند.
در این روز کانون شکوه پر طروات بندگی در شهر ابوزیدآباد، مصلای نمازجمعه بود که بیش از هزاران نفر از مردم مومن ابوزیدآباد و بخش کویرات، نماز عید را به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسن مفرح زاده اقامه کردند.

آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ابوزیدآباد و گلزار مطهر شهدای آن مکان مقدس که میزبان مومنانی بود که پس از یک ماه روزه داری به این اماکن مقدس مشرف شدند تا صاحبان این مضاجع شریف را واسطه خود و خدای خویش قرار دهند تا دعاهایشان بیشتر مقبول درگاه احدیت قرار گیرد و پخش نقل و شیرینی و تبریک عید سعید فطر به همدیگر، جلوه های زیبای این عید بزرگ در مکان برگزاری  نماز عید در شهر ابوزیدآباد و همزمان در روستاهای تابعه بخش کویرات بود.

شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم معنوی با تصافح و تبریک به یکدیگر، از درگاه خداوند متعال، تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، سلامتی مومنان و مسلمانان و نابودی دشمنان اسلام و مسلمین را خواستار شدند.
زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه و اهل قبور، گلزار شهدای شهر روستا که مملو از عاشقانی بود که شادمانه برای دریافت عیدی یک ماه عبادت خالصانه، شب زنده داری و استغاثه به درگاه پروردگار متعال به آن اماکن رفته بودند به حق این روز، با ذکر صلوات و فاتحه ارواح  أموات و گذشتگان خود را گرامی داشته و خیر و برکت رابرای مسلمانان از حضرت حق درخواست کردند.

مراسم نماز عید فطر در مصلای نماز جمعه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ابوزیدآباد که رنگ و بوی خاصی داشت با  بانگ "الله اکبر و لااله الاالله" طنین انداز شد و بعد از اینکه امام جمعه ابوزیدآباد نماز عید را اقامه کرد و دقایقی به بیان خطبه های این روز پرداخت.
امام جمعه ابوزیدآباد، در خطبه های نماز عید فطر با تبریک عید سعید فطر  اظهار داشت: این روز برای کسانی که طاعت و بندگی خدا را انجام داده اند عید است و امیدواریم در رمضان، آن ذخیره و معنویتی که داشته ایم و به دست آورده ایم تا سال آینده آن را حفظ کنیم و این موجب سعادت همه ما است.
حجت الاسلام مفرح زاده، با آرزوی خیر و برکت بودن این روز و دفع بلا از جانب خداوند متعال، گناه نکردن را مهمترین گوهر گرانبهای ماه رمضان دانست و افزود: در ماه رمضان عباداتی چون به مسجد رفتن و در نماز جماعت شرکت کردن، قرآن را تلاوت کردن، شب زنده داری و قرآن به سر گرفتن را  داشتیم و ان شاء الله با مواظبت از گوش، چشم و زبان خود این گوهر گرانبهایی را که کسب کرده ایم از دست ندهیم.
امام جمعه ابوزیدآباد در بخش دیگری از خطبه ها، به توسعه اطراف آستان مطهر امامزاده عبدالله(ع) که نگین این شهر است اشاره کرد و اذعان داشت: از همسایگان این امامزاده که تمکن و وضع مالی خوبی دارند می خواهیم کمال همکاری را در جهت آزادسازی اطراف این مکان را داشته باشندو  همه بتوانند از آن استفاده کنند تا این امامزاده که نگین این شهر است، حرمت فرزندان پیغمبر و شهدای این مکان حفظ شود.
وی، به بیان آزادسازی انجام شده بخشی از اماکن اطراف این امامزاده لازم التعظیم پرداخت و خاطر نشان کرد: ما توانسته ایم با کمک خیرین بخشی از منازل اطرف این امامزاده را خریداری کنیم و از خیرین می خواهیم با مساعدت خود موجب آن شوند که ذخیره ای برای آخرت خودشان فراهم کنند تا مصلای نماز جمعه مناسبی داشته باشیم که دارای کتابخانه ،سرویس بهداشتی مناسب و دیگر امکانات باشد تا بتواند یک مرکز اجتماعی و فرهنگی در این مکان به وجود آید./
کد خبر 198394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.