وظیفه " یاوران معروف " در هر اداره،  پرداختن به تذکر لسانی است / اهرم حقوقی ما بر اساس ارتباط با مدیر دستگاه است

خبرگزاری ایمنا: جانشین معاون سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه اهرم حقوقی ستاد بر اساس ارتباط با خودِ مدیر دستگاه یا رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: وظیفه " یاوران معروف " در هر اداره، پرداختن به تذکر لسانی است و این امر در مدارس به عهده " یادآوران معروف " می باشد.

به گزارش ایمنا، مجید رفسنجانی با بیان اینکه به طور کلي بالغ بر 260 اداره کل و جزء در سطح استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای یک گروه بازرسی است که وضعیت ادارات را بررسی می کند که این افراد حدود 60 نفر برای شهرستان اصفهان هستند و هر اداره ای در شهرستان ها که تحت پوشش کارخانجات کار می کنند، یک هسته به نام " یاوران معروف " دارد.
وی اضافه کرد: یاوران معروف متشکل  از کارمندان همان ادارات مربوطه است که وظیفه تمام هسته های آن، پرداختن به تذکر لسانی است که هر اداره از یک هسته از برادران و یک هسته از خواهران شکل گرفته است.
جانشین معاونت سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل وجود تعدد زیاد ادارات، هر بازرس موظف به بررسی محسوس از 2 الی 3 اداره است، اظهار کرد: به صورت فصلی در استان با گروه بازرسین، جلسه ای تشکیل می دهیم که این بازرسین از فرهیختگان و بازنشستگان سپاه، ارتش، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای جامعه هستند که طی آن جلسه، چک لیستی به آنان ارائه می شود تا به صورت غیر محسوس در ادارات حضور بهم رسانند و در صورت وجود مشکل، آن را یادداشت و بر اساس گزارش مورد توجه آن اداره قرار گیرد.
رفسنجانی تصریح کرد: اهرم حقوقی ما بر اساس ارتباط با خودِ مدیر دستگاه یا رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر است که در صورتی که تذکر به طور حاد وجود داشته باشد، از آنان دعوت بعمل می آید و در غیر اینصورت تذکر تلفنی داده می شود.
وی ابراز کرد: تمرکز کار ما بر مراکز درمانی، دانشگاه ها، سازمان ها و کارخانجات است و کمتر می توان به ادارات خصوصی نفوذ داشت ولی این در حالی است که عملکرد آنان نیز از چشم ما پنهان نیست.
جانشین معاونت سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به برنامه های در دست اجرا، خاطرنشان کرد: ابلاغ  و تشریح برنامه های سال در قالب 16 برنامه به معاونین فرماندار  24 شهرستان، برگزاری برنامه های بومی و فصلی خاص در شهرستان اصفهان، گردهمایی با حضور روسای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی، برگزاری جلسه با بازرسین در 4 نوبت جهت تشریح برنامه ها و توجیه آنان، تشکیل جلسه اخلاق مدیران با حضور مدیران کل شهر اصفهان و سخنرانی آیت الله طباطبایی از جمله این برنامه ها است.
 رفسنجانی افزود: همچنین بحث قانون انطباق و کمیته اخلاق پزشکی و شورای امر به معروف و نهی از منکر و نیز تکریم ارباب رجوع از مصادیقی می باشد که به روسای بیمارستان ها گفته شده است.
وی ابراز کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در مدارس نیز به طوری عملی می شود که شورایی از دانش آموزان هر مدرسه به نام " یادآوران معروف " تشکیل شود و به گروه مورد نیاز، تذکر لسانی دهد.
کد خبر 194601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.