نادیده گرفتن مشکلات زنان، جامعه را دچار معضل می کند/ اجرای طرح غربالگری سرطان های شایع زنان در استان

خبرگزاری ایمنا: مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: رسیدگی به امور بانوان باید دغدغه همه مسوولان باشد چرا که بی توجهی به مشکلات این قشر، جامعه را دچار معضلات بسیار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، نخستین نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های غرب استان امروز با حضور مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، فرماندار گلپایگان، رییس شورای شهرستان، شهرداران گلپایگان، گوگد و گلشهر و مشاوران فرمانداری های غرب استان در هتل ارگ گوگد برگزار شد.
حسین فراست فرماندار گلپایگان در این نشست اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب توجه خوبی با بانوان کشور شده است و جایگاه والای زن در اسلام بر هیچ کسی پوشیده نیست.
وی با تاکید بر بسترسازی و فراهم ساختن امکانات تفریحی برای بانوان افزود: اگر به وضعیت اجتماعی بانوان در جامعه توجه داشته باشیم می توانیم علاوه بر کاهش چشمگیر بسیار از معضلات اجتماعی، افرادی را که سعی می کنند جایگاه زنان را در جامعه اسلامی ما وارونه جلوه دهند خلع سلاح کنیم.
سمیه شبان مسوول امور بانوان فرمانداری گلپایگان نیز با اشاره به مهمترین مشکلات بانوان شهرستان گفت: کمبود امکانات تفریحی برای بانوان، مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار و توجه به سلامت بانوان به ویژه در پیشگیری از سرطان های شایع در زنان از مهمترین مسائل پیرامون بانوان شهرستان است.
در ادامه این نشست سهيلا اثني‌عشران مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه تصریح کرد:  دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در سال گذشته طرحی مدون کرد که به جای انتظار کشیدن برای مراجعه شهرستان‌ها، با سفر به مناطق مختلف مشکلات را بررسی کنیم.
وی افزود: در همین راستا 24 فرمانداری استان به 4 منطقه تقسیم شده تا با برگزاری این نشست‌ها در شهرستان‌های مختلف مشکلات بررسی شده و با وجود مشکلات مالی موجود برای رسیدگی به امور بانوان برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری صورت بگیرد.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با تاکید بر در نظر گرفتن سهم بانوان در بودجه‌های موجود، گفت: بانوان هرمنطفه آسیب‌های خاص خود را دارند که آسیب‌شناسی و برطرف ساختن این مشکلات باید دغدغه مسئولان آن منطقه باشد.
وی با اشاره به اولویت‌های بخش بانوان استانداری در سال 94 بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی‌ها بر 2 بخش اشتغال زنان سرپرست خانوار و حوزه سلامت متمرکز شده است تا با توانمندسازی زنان و آموزش مهارت‌های زندگی از مشکلات آنان بکاهیم.
اثنی‌عشران تصریح کرد: با همکاری اداره کار، فنی حرفه‌ای و بانک توسعه کارآفرین امید طرحی برای حمایت از مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار طراحی شده  تا ضمن آموزش کارآفرینی و بازاریابی به زنان، بازار فروش برای محصولات آنان نیز فراهم شود.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای این طرح در هر فرمانداری یک نفر راهنما تعیین می‌شود تا با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های منطقه طرحی ارائه دهد تا با دریافت تسهیلات موقعیت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار فراهم شود.
وی گفت: در حوزه سلامت نیز علاوه بر آموزش و فعالیت در 4 بخش سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بانوان، با همکاری معاونت شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی غربالگری بانوان استان در زمینه سرطان‌های شایع انجام می‌گیرد.
اثنی عشران با تاکید بر توجه مسوولان به ورزش بانوان تصریح کرد: ایجاد باغ‌های بانوان در تمامی شهرها از مسائل مورد تاکید استانداری است که در صورت نبود توانایی برای ایجاد این اماکن فضایی در پارک‌های موجود ویژه بانوان تعبیه شود و با استفاده از ظرفیت خیران این فضاها توسعه یابد.
به گزارش ایمنا، در انتهای این جلسه نیز رییس شورای شهرستان و شهرداران 3 شهر گزارش مختصری از عملکرد خود در حوزه ایجاد امکانات فرهنگی و تفریحی برای بانوان ارائه دادند.
 
 
کد خبر 193492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.