عید مبعث روز میلاد دین اسلام است

خبرگزاری ایمنا: نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دهاقان گفت: عید مبعث روز تولد دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از دهاقان، حجت الاسلام محمد حسین مؤمن پور در خطبه های نماز جمعه دهاقان افزود: رسالت حضرت محمد(ص) به عنوان بهترین روز تاریخ و آغاز رویش اسلام است که جوانه آن از امروز شکوفا می شود ویگانه دین خدا نامیده می شود.
وی اظهار داشت: این دین از عید مبعث شروع به رشد می کند و در عید غدیر خم تمام می شود وکامل می گردد.
خطیب نماز جمعه دهاقان با اشاره یه حوادث قبل از بعثت اذعان داشت: زنده به گور کردن دختران و اعمال جاهلیت و حتی کشتن فرزند ذکوردختر به این باور که اگر او رشد کند چگونه مخارج و روزی اش را فراهم کنند و یا خرید و فروش در بازار اکاذ که برخی ثروتمندان به زور اجناس فروشنده ها را خریداری می کردند و در قبال آن چیزی نمی دادند وقایعی بود که باید این پیامبر اسلام چاره اندیشی می کردند و آنها را منسوخ می ساختند.
حجت الاسلام مومن پور افزود: حضرت محمد(ص) با مهربانی و اتکا به خداوند متعال درس اخلاق را ترویج داد و تکمیل این اخلاق که مانند روابط با یکدیگر، مهر ومهبت، احترام به والدین و...در بین مسلمانان تا همیشه جاوید خواهد ماند.
وی با بیان اینکه در آن زمان ها مردم عریان به طواف خانه خدا می رفتند، افزود: این پیغمبر آسمانی عبادتش را در غار حرا انجام می داد وهمان غار محل شروع بعثت، نزول آیات قرآن و تولد دین اسلام شد.
امام جمعه دهاقان تصریح کرد: در زمان بعثت فقط۱۷ نفر از مردم مکه سواد خواندن و نوشتن داشتند و مبعوث شدن این پیامبر امی آیتی از خدا بود که او بهترین خلقش را برای رسالت انتخاب کرده است
./
کد خبر 190827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.