۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

مقاله/ خواص اعجاب برانگیز پوست لیمو

پوست لیمو سیستم دفاعی را قوی می‌کند/ درمان پوکی استخوان

پوست لیمو برای کشتن سلول‌های سرطانی قوی‌تر از شیمی‌درمانی است
پوست لیمو سیستم دفاعی را قوی می‌کند/ درمان پوکی استخوان

خبرگزاری ایمنا: لیمو دارای فواید سلامتی بسیاری است، محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطانی که ۱۰هزار بار قوی تر از شیمی درمانی است.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و به نقل از نچرال نیوز، لیمو دارای فواید سلامتی بسیاری است، محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطانی که ۱۰۰۰۰ بار قوی تر از شیمی درمانی است. آب لیمو در پیشگیری از بیماری‌ها مفید است. علاوه بر اینکه طعم آن لذت بخش است، فاقد اثرات وحشتناک شیمی درمانی هم است. لیمو توانایی افزایش سیستم ایمنی بدن را دارد. کاهش کلسترول از دیگر مزایای مصرف لیمو است. اما خاصیت مهمی از لیمو که اغلب نادیده گرفته می‌شود، خاصیت لایه برداری لیمو و حفاظت ضد میکروبی در برابر عفونت های باکتریایی و قارچیآن است که به بدن برای از بین بردن انگل‌های داخلی و کرم ها کمک می کند. دانشمندان معتقدند که غذاهای گیاهی که در طبیعت یافت می‌شود، خواص شیمی درمانی بدون خطر آسیب رساندن دارند.
خواص اعجاب برانگیز پوست لیمو
۱.  بالابرنده سیستم ایمنی بدن:

لیمو حاوی برخی ترکیباتی است که سیستم ایمنی بدن را بالا برده و شانس ابتلا به بیماری های خاص را کاهش می‌دهد. آب لیمو برای تقویت قدرت ایمنی بسیار مفید است، زیرا حاوی ویتامین C بسیار بالایی است. ویتامین C به بدن اجازه می دهد تا در برابر عفونت مقاومت بیشتری داشته باشد. اما آیا می دانید پوست لیمو حاوی ویتامین C و دیگر مواد مغذی حیاتی از جمله آب فراوان است؟ بنابراین پوست لیمو به بالارفتن سیستم دفاعی بدن بسیار کمک می کند.
۲. سم زدایی قوی:
پوست لیمو  شامل برخی از ترکیبات بیوفلاونوئید و ویتامین C فراوان است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن برای خلاص شدن از سموم مختلف به بدن یاری می رساند. که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می‌باشد.
۳. عملکرد کبد را بهبود می دهد:
شامل بسیاری از ترکییبات تغذیه ای است که به کبد و عملکرد آن کمک می کند. لیمو باعث فعال شدن عصب و هورمون کبد و بهبود گردش خون می شود. شما همچنین می توانید از آب لیمو جهت سم زدایی کبد خود استفاده کنید. برای این کار نیمی لیمو در آب ولرم صبح‌ها برای چند روز مصرف کنید.
۴.لایه برداری ناخن:
لیمو باعث سفید کردن و یا روشن شدن ناخن می شود. اسید سیتریک موجود در  لیمو باعث بهتر شدن ناخن ها می شود.
۵.درمان پوکی استخوان:
شکستگی استخوان، آرتریت روماتوئید، پلی آرتریت التهابی، آرتروز، شکستگی استخوان، و غیره با مصرف لیمو به عنوان کلسیم همراه با ویتامین C بسیار مفید است.
۶.تمیز کننده ظروف:
 اسید سیتریک پوست لیمو می تواند به عنوان اسکراب برای تمیز کردن ظروف استفاده شود. با اضافه کردن چند قطره لیمو به پودر ماشین ظرفشویی ظروفی پاک تحویل بگیرید. همچنین شما می توانید پوست لیمو را به طور مستقیم بر روی برخی از لکه های سخت برای خلاص شدن از آنها استفاده کنید.
۷. راه فوق العاده برای اضافه کردن عطر و طعم:
۲-۳ قاشق غذاخوری لیمو با یک فنجان روغن زیتون طعم و مزه خوشمزه به غذا می دهد.
۸. ضد حشرات موزی:
پوست لیمو سوسک و کک و مورچه را فراری می دهد.
۹. لیمو حاوی مواد ضد سرطان است: 
خواص لیمو ضد سرطان روده بزرگ، سرطان پستان و سرطان پوست است.
۱۰. از بین برنده رادیکالهای آزاد است:
لیمو حاوی ویتامین C است که مسئول خنثی کردن رادیکال های آزاد است. رادیکال های آزاد در جلوگیری از بیماری هایی مثل مشکلات قلبی، تورم، پیری و انواع خاصی از سرطان ها مفید است. 
۱۱. ضد جوش است: 
اسید لیمو سلول های مرده پوست را از بین می برد و در کاهش آکنه موثر است. کاهش آکنه عمدتا به دلیل خواص ضد باکتری و ضد میکروبی پوست لیمو است از این رو یک ابزار موثر برای مدیریت آکنه است.
۱۲.استفاده ازلیمو به عنوان نرم کننده مو:
لیمو همراه با کمی سرکه نرم کننده قوی مو است.
۱۳. کاهنده کلسترول:
فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در بهبود سلامت قلب مفید است. 
۱۴. مناسب برای سلامت بهداشت دهان و دندان:
کمبود ویتامینC مشکلاتی نظیر خونریزی لثه،اسکوروی و التهاب لثه را به وجود می آورد. پوست لیمو سرشار از اسید سیتریک می‌باشد که می‌تواند کمبود ویتامینC موجود را تامین کند به علاوه با مشکلات شناخته شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.
۱۵. کاهنده وزن:
در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب کننده‌ای هست که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد. 
بهترین روش برای خوردن پوست لیمو
ابتدا باید لیمو را در فریزر نگهدارید تا فریز شود. سپس آنها را خرد یا رنده کنید. وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشار خون در سطح مناسب می‌شود. علاوه بر این پوست لیمو از بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.
/126

کد خبر 190625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.