خبرگزاری ایمنا: عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون هسته ای دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به اینکه طبق تعریف، فن آوری های نوین به فن آوری اطلاق می شودکه هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نداشته باشد افزود: پيل سوختي يكي از فناوري هاي نوين توليد انرژي در دنیا است كه هيچگونه آلايندگي در محيط زیست انسان ايجاد نمي كند.

به گزارش ایمنا، دکتر احمد نوزاد، عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون هسته ای دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، با بیان اینکه به نظر من نسل فعلي هم با توجه به سرعت زیادی كه دنيا در مصرف انرژي دارد، در آینده از منابع سوخت فسيلي بی بهره خواهد بود تاکید کرد: باید در زمینه تولید انرژی از منابع پاک و استفاده از آن اقدام کنیم.
وی با ذکر این موضوع که آلايندگي هاي توليد شده توسط سوخت هاي فسيلي بر روي كيفيت زندگي و روابط اجتماعي افراد جامعه اثر منفي داشته و باعث كاهش طول عمر مي شود تاکید کرد: برخي از كشورهاي پيشرفته قسمت عمده انرژي خود را انرژي هاي تجديد پذير نظير باد و خورشید تامين مي كنند که لازم است ما نیز در زمينه توسعه انرژي پايدار فعاليت بيشتري داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۴ ميلادي يك درصد از كل انرژي استحصالي بشر از انرژي خورشيدي تامین می شد خاطر نشان كرد که این عدد در سال ۲۰۱۵ به ميزان ۲۱ درصد افزايش يافته است.
نوزاد با اشاره به اینکه آمار كشور ما در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی ناراحت كننده است اظهار داشت: متاسفانه در رابطه با انرژی خورشيدي حرفي براي گفتن نداريم و فقط در سطح تحقيقاتي كار كرده ايم و نه در راستای توليد انبوه انرژي از این منبع.
وي با بيان اينكه در سمينارهاي برگزار شده باید توجه بیشتری برروی همه موارد این فن آوری داشته باشیم تاكيد كرد: پيل سوختي يك فناوري وسيع است كه حدود ۲۰ جزء را شامل مي شود و توجه به آنهاست که باعث رشد این فن آوری می شود.
دبیر همایش پیل سوختی دانشگاه آزاد نجف آباد با بیان اینکه ما يك حلقه مفقوده بسيار مهم داريم و آن هم نبود يك مركز فن آوري براي تجاري سازي فناوري پیل سوختی است اضافه کرد: بايد معاونت فناوري رياست جمهوري، مركزی را به فناوري پیل سوختی اختصاص دهد.
کد خبر 183334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.