بزرگ‌ترین سفره جهان که برای زائران اربعین پهن شده است + عکس

خبرگزاری ایمنا: بزرگترین سفره جهان نام گرفته است. این سفره از شهر فاو در جنوبی‌ترین نقطه عراق در استان بصره تا کربلا به طول ۶۰۰ کیلومتر گسترده شده است.

به گزارش ایمنا، این سفره‌ها در کنار همان موکب‌هایی که در طول این مسیر برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده اند، گسترده شده است.
در این مسیر هر آنچه در این سفره‌هاست صلواتی است. فقط باید اراده کنی و بسم الله بگوئی! آری این غذا و سرویس‌ها برای تو زائر اباعبدالله الحسین رایگان است. می دانی چرا؟ چون تو نیز همانند این خادمان یک معشوق داری و آن معشوق حسین است!!
این موکب‌ها و هیات‌های خدماتی هر جا که زائری در حرکت باشند، مستقر می‌شوند. مهم نیست این مکان کجاست مهم آنست که زائری از زائران حسین در آن مسیر در حرکت باشد.
در هنگام عبور از مقابل این موکب‌ها افرادی را می‌بینی که بسیار مودبانه از تو زائر حسینی تقاضا می‌کنند، لختی به ایشان اجازه دهی که به تو، آری تو زائر حسین علیه السلام خدمت کنند!! به تو اصرار می‌کنند، التماست می‌کنند که به خاطر حسین و عباسش، قدری از غذای نذری‌شان تناول کنی و در خانه‌های‌شان استراحت کنی.
همچنان که از مقابل این هیأت‌ عبور می‌کنی نا خودآگاه سوالی به ذهن خطور می‌‎کند که این سفره را چه کسی گسترده است؟ سفره هر هیات و موکب ظرفیت پذیرائی بیش از ۵۰۰ نفر را دارد و تو جز چند نفر در کنار هیات هیچ کسی را نمی بینی، اما کافیست تا وارد یکی از این هیات‌ها شوی تا ببینی پشت صحنه این هیاتها و موکبها جمعیتی مشغولند تا خدمت به زائر چیزی کم نداشته باشد.
کلمات یارای توصیف این حماسه، این عشق و این محبت حقیقی به اهل بیت نیست.
شما می‌توانید برای دیدن کامل عکس‌ها، اینجا را کلیک کنید. 
۳۱۳/

کد خبر 172258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.