مباهله روز اثبات حضرت علی(ع) است

خبرگزاری ایمنا: امام جمعه موقت دهاقان گفت:روز مباهله روز اثبات حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) وفضیلت عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرگذاری ایمنا از دهاقان، حجت الاسلام علیرضا اسماعیلی با اشاره به آیه ی ۶۱ سوره مبارکه آل عمران که در توصیف مباهله است، اذعان داشت: این عمل که حضرت محمد(ص) و کفار قرار گذاشتند تا در مسجد العجابت حضور داشته باشند و بر یکدیگر نفرین کنند، این روز بزرگ و تاریخی است که باز هم فضیلت امام علی بن ابی طالب(ع) را مطرح می کند.
وی افزود:در آن روز در محل قرار وقتی کفار حاضر شدند پیغمبر اکرم(ص) را با ۴نفر (حضرت علی(ع)،حضرت فاطمه(س)،حضرت امام حسن(ع) وحضرت امام حسین(ع)) دیدند و آن حضرت فرمود«اینها اهل بیت من هستند و این علی(ع) جان من است.»
خطیب جمعه دهاقان افزود: پیامبر گرامی اسلام از بین ۹ زن خویش تنها دخترش حضرت فاطمه(س) و از بین فرزندانش فرزندان دخترش را به مسجدالاستجابت خواند و گفت: سادات از نسل این امامان است و از فضیلت های بسیاری برخوردار هستند. 
وی روز ۲۴ ذی الحجه را روز نزول آیه هل اتی دانست و افزود:مؤمنان همه کارهایشان را با توکل به خدا و برای خدا انجام می دهند واز غیر خدا هیچ نمی خواهند.
حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه به مناسبت شهادت میثم طمار هم اشاره کرد و گفت: جرم میثم علاقه به خواندان عصمت و طهارت بود که او را به این جرم به دار آویختند و دلش را پاره پاره کردند.
وی به دوستان میثم طمار هم اشاره کرد وادامه داد: حبیب بن مظاهر و رشید هجری هم از دوستداران خواندان اهل بیت(ع) بودند که به همین جرم کشته شدند وجالب اینکه آنها کیفیت کشته شدن یک دیگر را می دانستند واز قبل به هم اطلاع می دادند./
کد خبر 165637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.