کارگاه عروسک سازی جشنواره با استقبال گسترده متقاضیان برگزار شد

خبرگزاری ایمنا: کارگاه عروسک سازی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مجتمع فرشچیان برگزار، و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سایت خبرگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی عروسک سازی یکی از کارگاه‌هایی است که در سالن فرشچیان برپا شده است. 
سیمین امیریان مسئول کارگاه عروسک سازی جشنواره کودک درباره عروسک سازی کودکان گفت: عروسک در سینما کاربرد دارد و با آموزش ساخت عروسک به کودکان این اعتماد به نفس را می‌بخشیم که می‌توانند شخصیت‌های دلخواهشان را خودشان بسازند و با کمترین مواد مانند اسفنج آن ‌را به حرکت درآوردند و از آن فیلم بگیرند.
وی درباره زمان برگزاری کارگاه آموزشی عروسک‌سازی گفت: این کارگاه ۴ روز در اصفهان برگزار می‌شود و اکثر شرکت کنندگان آن کودکان اصفهانی هستند. چیزی که از کودکان اصفهانی دیدم علاقه، تلاش، فعالیت خوب و خلاقیت بود. آنها بسیار خلاق هستند. ضمن اینکه هدف ما این است که بگوییم کودکان می‌توانند نمایش خود را با کمک عروسک اجرا کنند و فیلمساز می‌تواند از این خلاقیت‌ها و نمایش آنها با عروسک فیلم بگیرد.
وی درباره فواید تشکیل این نوع کارگاه‌های آموزشی گفت: این کارگاه‌ها علاوه بر بروز خلاقیت موجب آموزش می‌شود. کودک زمانی ‌که شخصیت عروسکی‌اش یا رنگش را انتخاب می‌کند در واقع خلاقیتش بروز و ظهور می‌یابد. ما تنها به او آموزش ساخت عروسک می‌دهیم که چطور عروسکش را بسازد و چطور خلاقیتش را نمایان کند.
مسئول کارگاه عروسک سازی جشنواره کودک در پاسخ به این سوال که این عروسک‌ها بعد از پایان کارگاه آموزشی کجا نگهداری می‌شوند، گفت: این عروسک‌ها بعد از ساخته شدن و فیلمبرداری از آنها در پایان کارگاه به کودکان تحویل داده می‌شود زیرا با این کار می‌خواهیم هر زمان که کودکان این عروسک‌ها را می‌بینند به یاد کارگاه و جشنواره کودک بیفتند.
بنابراین گزارش، در کارگاه عروسک‌سازی سه نوع عروسک اسفنجی برای یادگیری حجم، عروسک انگشتی که با حرکت انگشتان دست تکان می‌خورد و دیگری عروسک فک‌زن که دهان آن تکان داده می‌شود و می‌تواند بر اساس دیالوگ دهانش را تکان دهد، ساخته شد. در این کارگاه کودکان ۱۱ تا ۱۸ ساله شرکت کردند، استقبال از کارگاه عروسک‌سازی به حدی است که برخی از جوانان ۱۸ ساله که به کارهای گرافیکی علاقمند بودند نیز در این کارگاه حاضر شده و عروسک‌هایی را ساختند.

کد خبر 164327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.