نابسامانی های اجتماعی علت اصلی مرگ انسان ها در ایران است/کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی در  کشور

خبرگزاری ایمنا: رییس بیمارستان های شهرضا گفت: نا به سامانی های اجتماعی نظیر عدم رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ نا صحیح زندگی از علل عمده مرگ و میر انسانها در ایران است که متآسفانه در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت بسیار بدی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا در شهرضا، دکتر فرهاد مهری  در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا مردم را مهمترین سرمایه های اجتماعی کشور برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این سرمایه ها را حفظ کنیم و برای این منظور نیازمند برنامه ریزی صحیح و به دور از شتابزدگی هستیم.
وی افزود: اشتباهات پزشکی از علل عمده مرگ بیماران در سال ۱۹۹۰ در برخی کشورها بوده است که این کشورها با انجام یک برنامه ریزی ۱۵ ساله اقدام به رفع این معضل در سیستم درمانی خود نموده است.
رییس بیمارستان های شهرضا اذعان داشت: متاسفانه بسیاری از طرح ها در کشور ما علی رغم الگو گیری از کشورهای پیشرفته به علت شتابزدگی با شکست مواجه شده و سبب هدر رفتن نیری کاری و سرمایه ملی میشود.
دکتر مهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایست قلبی در همه جای دنیا از علل اصلی مرگ و میر انسان هاست اما کاهش سن ابتلا به بیماریهای قلبی یک معضل اجتماعی است.
وی تصریح کرد: متآسفانه در کشور شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و موارد مرگ ناشی از آن هستیم.
رییس بیمارستان های شهرضا اظهار داشت: یکی از علل ایجاد بیماریه ای قلبی در جامعه ایرانی تحمیل انواع استرس ها به افراد است که به بهانه های مختلف به افراد وارد می شود.
دکتر مهری در ادامه این مطلب اضافه کرد: انتشار اخبار استرس آور نظیر خبر جنگ ها و آتش سوزی ها یکی از عوامل گسترش استرس در جامعه است./
کد خبر 163369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.