خبرگزاری ایمنا: شهر اصفهان از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهرماه، میزبان دومین جشنواره میراث فرهنگی ناملموس است و مهمترین چشم اندازهای اقتصادی و گردشگری خود را به نمایش می گذارد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و به نقل از وب سایت رسمی سازمان یونسکو پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره میراث فرهنگی ناملموس(ICCN) در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ اینک نوبت به شهر اصفهان رسیده است تا میزبان دومین جشنواره میراث فرهنگی ناملموس باشد. به گفته این سازمان در گذشته اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای جهان و پایتخت چند دوره تاریخی در ایران بوده و توانسته است شکوه و عظمت گذشته خود را حفظ کند. شهر اصفهان که به دلیل معماری اسلامی خود شهرت فراوان دارد دارای بسیاری از بلوارها ، پل ها، کاخ ها، مساجد و مناره های زیبا است و یادآور ضرب المثل فارسی "اصفهان، نصف جهان" می باشد. همچنین میدان نقش جهان اصفهان یکی از بزرگترین میادین شهری جهان است که تصویر نمادین معماری ایرانی و اسلامی را تداعی می کند. این در حالی است که این میدان توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده است. علاوه بر این شهر اصفهان طیف گسترده ای از آثار تاریخی را در خود جای داده است و به خاطر نقاشی ها و تاریخ غنی خود معروف است. اکنون اصفهان سومین شهر بزرگ ایران و تولید کننده فرش، پارچه، فولاد و صنایع دستی محسوب می شود.


* تصویر خبر سایت یونسکو*

به گفته این سازمان جشنواره ۲۰۱۴ ICCN که از تاریخ ۸ تا ۱۲ اکتبر مصادف با ۱۶ تا ۲۰ مهرماه دایر می باشد در برگیرنده نمایشگاه ها، تعاملات و کنفرانس های بین المللی خواهد بود. آي سي سي ان يا شبكه همكاري بين شهري در واقع یک سازمان بین المللی است که به منظور همکاری میان مقامات محلی در سراسر جهان و به منظور حفظ و ارتقای میراث فرهنگی و معنوی جهان تاسیس شده که در حال حاضر دبیرخانه آن در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی قرار دارد. این سازمان دارای ۴۰ عضو اصلی و ۲۵ موسسه در ۳۹ کشور جهان است که تقریبا تمام قاره ها از جمله قاره اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و جنوب اقیانوس آرام را پوشش می دهد. فعالیت های آی سی سی ان شامل مجمع عمومی سالانه به میزبانی شهرهای عضو این سازمان، کارگاههای آموزشی و انجمن جوانان است که تنها به جشنواره های فرهنگی ناملموس محدود نمی شود بلکه شیوه تعامل مقامات محلی و مسائل مربوط به حفاظت و توسعه پایدار برنامه ها و سیاست های جوامع را دنبال می کند.
گفتنی است در رویداد فرهنگی امسال ایران مهمترین چشم اندازهای اقتصادی و گردشگری خود را به نمایش می گذارد.
/۱۱۰
کد خبر 162248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.