چشمه ناز در دل کوه‌های زاگرس +عکس

خبرگزاری ایمنا: استان اصفهان، یک استان برخوردار است و یکی از وجوه برخورداری این استان پهناور، جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرضا، رشته کوه‌های زاگرس در کرانه غربی فلات ایران واقع شده است، این رشته کوه‌ها از یک طرف به مناطق کوهستانی غربی ایران و از طرف دیگر به کویر مرکزی محصور است. 

هر چند این بخش از منطقه کوهستانی کشور ایران، دارای جاذبه هایی همچون آنچه در دامنه های البرز وجود دارد نیست، اما گاه در دل رشته کوه‌های سربه فلک کشیده آن به مناظر دل‌فریب و دل انگیز برخورد می‌کنیم که یادها را از آنچه در نوشهر، چالوس، رشت و گیلان دیده اند به فراموشی سوق می‌دهد، در مناطق جنوبی استان اصفهان از این دست مناظر زیبا کم نیست.
یکی از این مناطق بکر منطقه گردشگری چشمه ناز است که همچون بهشتی دل کوه‌های زاگرس خود نمایی می‌کند.

برای رسیدن به چشمه ناز باید از شهر اصفهان به سمت شهرستان شهرضا حرکت کنید و از آنجا راهی شهرستان سمیرم شوید. بعد از ایست بازرسی شهر سمیرم، در اولین فرعی به سمت راست راه و به سمت شهر ونک حرکت کنید.
جاده ای پر پیچ و خم و باریک در مقابل شماست. پس از طی مسافتی در حدود ۴۰ کیلومتر و گذشتن از یک دو روستای بین راهی به شهر ونک می‌رسید و از این شهر با جاده ای روستایی به سمت مقصد پیش بروید.
چشمه ناز مجموعه ای متشکل از کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه ای نیمه عمیق و انبوهی از درختان است که یک پارک جنگلی طبیعی را جلوه‌گر می‌کند.


در این منطقه کوه‌هایی وجود دارد که همچون سنگواره هایی عظیم در حال سقوط، رودخانه ای زیبا را محصور و آن را به سمت دشت‌های باز رهنمود می‌شوند و درختانی که در اطراف این روخانه زیبا نظاره گر جوش و خروش آن هستند.


آب این چشمه از آب‌های معدنی و سرشار از املاح معدنی است که با لوله هایی به سمت تصفیه خانه هدایت می‌شود.


چشمه ناز از جمله جاذبه های گردشگری است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم و به سازی محیط و فضای داخلی ان قابلیت تبدیل به یکی از بزرگترین مناطق گردشگری ایران و بلکه خاورمیانه را دارد.
 

اگر طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید یک شب را در این محل بیتوته کنید، در آن صورت صبحگاهان، با صدای خروشان یک رود زیبا و صدای پرندگان بیدار می‌شوید و از لطافت هوای محیط لذت خواهد برد.
 
البته به علت ازدیاد حضور علاقه‌مندان در این محل در اواخر هفته، پیشنهاد می‌کنیم در سایر ایام هفته به این محل مسافرت کنید. اما در هر صورت قبل از مسافرت به چشمه ناز فراموش نکنید که مقصد شما یکی از مناطق کوهستانی کشور اس، پس لباس مناسب و زاد و توشه کافی همراه داشته باشید.
 
کد خبر 158509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1
    اين رودخانه رو كه ديديم بيشتر دلمون سوخت

    پاسخ سایت: 0

  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    1
    خیلی خوب بود

    پاسخ سایت: 0

  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 1
    خسته نباشيد ممنون خيلي زيبا بود

    پاسخ سایت: 0