تجلیل شورای اسلامی شهر کاشان از استاد مشفق کاشانی

خبرگزاری ایمنا: شورای اسلامی شهر کاشان به عنوان تنها نماینده این شهرستان با حضور در آیین پاسداشت "مشفق کاشانی" از زحمات وی در اعتلای شعر و ادبیات فارسی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، آیین پاسداشت استاد «عباس کی منش» معروف به «مشفق کاشانی» به عنوان «شب مشفق»، همزمان با هشتاد و نهمین سالروز تولد وی در خانه انجمن شاعران ایران برگزار شد.
در این آیین که با شرکت مسوولان فرهنگی کشور، شاعران و هنرمندان صاحب نام کشور برگزار شد روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان بعنوان تنها نماینده این شهرستان حضور پیدا کرده و با اهدا هدیه نفیس و لوح تقدیری از زحمات این شاعر معاصر کاشانی تجلیل کرد.
مشفق کاشانی نیز ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر کاشان برای آنها برای توسعه و سربلندی این شهرستان آرزوی موفقیت کرد.
هنرمندان کاشانی در این آیین به شعر خوانی در مقام تجلیل از استاد مشفق پرداختند.
"عباس کی منش" ملقب به مشفق کاشانی در ۲۳ مرداد ۱۳۰۴ در کاشان بدنیا آمد و تا مقطع دیپلم در این شهر تحصیل کرده و پس از قبولی در دانشگاه تهران توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از این محل اخذ کند.
مشفق كاشاني به همراهي "حميد سبزواري" ، "محمود شاهرخي" و زنده ياد "مهرداد اوستا" در سال هاي آغازين انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با تهيه و تدوين سرودهايي انقلابي و حماسي ، نقش موثري را در جبهه فرهنگي کشور ايفا کردند .
عضویت در شوراهای علمی و شعر و ادب از جمله عضویت و ریاست دوره ای شورای عالی شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای عالی شعر در صدا و سیما و عضویت در شورای شعر و ادب فارسی از مهمترین فعالیت های وی محسوب می شود.
استاد مشفق کاشانی در دومین همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۱ به عنوان چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب کشور معرفی شد./1

کد خبر 157842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.