۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
۳۵ درصد تولید ناخالص ملی به استان اصفهان اختصاص دارد

خبرگزاری ایمنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی به استان اصفهان اختصاص دارد که اگر این تولید ناخالص ملی را با صنعت و تجارت ادغام کنیم سهم استان ۵۰ درصد خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده در مراسم تقدیر ازمعدن‌کاران و صنعتکران با تبریک روز ملی اصناف، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۷ هزارکسبه وصنف در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که امید است با عرضه کالای با کیفیت در جلب نظر مشتریان حرکمت کرده و در این راه حرکت کنند.
وی ادامه داد: تیر سال ۷۶ که سال آخر دولت سازندگی بود ما توانستیم مجوزهای لازم را برای نام گذاری این روز پس از گذراندن مشکلات و قانع کردن عده‌ای از مسوولان دریافت کرده واین روز را به نام صنعت و معدن نام‌گذاری کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طی ۱۷ سال گذشته تاکنون ما دارای نقاط ضعف مثبتی بودیم که در این بخش تنها صنعتگران و معدنکاران می‌توانند بر این مشکلات فائق آیند و نباید این معضل را به دیگران حواله دهند.
وی صنعت را مجموعه ای پیچیده عنوان کرد و افزود: باید در صنعت؛ برای به روز بودن دانش و مدیریت به علوم مختلف مانند روانشناسی، روابط کار و تجاری مجهز باشیم تا بتوانیم در این بخش گام های مثبتی را برداریم.
نعمت زاده بیان داشت: خراب کردن در هر راهی کار راحتی است، که ازجمله آن می توان به راکد شدن صنایع و از دست دادن بازارهای بین المللی اشاره کرد، که امید است دیگر روزهای گذشته را در کشور شاهد نباشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی به استان اصفهان اختصاص دارد، گفت: اگر این تولید ناخالص ملی را با صنعت و تجارت ادغام کنیم، سهم استان اصفهان ۵۰ درصد می شود که اگر در این زمینه حتی ۱۰ درصد اقدامات بیشتری انجام شود نتایج بهتری به دست می آید.
وی به آلودگی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان با دانشتن ۵ میلیون نفر جمعیت و چندین هزار واحد صنعتی، آلودگی فراوانی را به شهر تحمیل می‌کند در حالیکه باید این میزان را به حد مقبول برسانیم.
نعمت زاده ادامه داد: صنعت اصفهان قادر است با مدیریت صحیح خود با آلودگی مبارزه کرده و حتی آن را به صفر برساند.
وی تاکید کرد: صنعت کار مشکلی نیست اما بدون تحقیق و توسعه دیگر صنعت نام ندارد، بلکه کاری که انجام می دهد تنها مونتاژ است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشتته نه تنها یک ریال از بانک ها دریافت نکرده ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل اعمال سیاست های مبارزه با تورم و بر اساس گزارش های واصله میزان پولی که بانک ها به ما پرداخت می‌کنند زیر ۳۰ درصد است، در صورتی که در زمان عادی ۳۸ درصد بوده است.
وی با اشاره به افزایش تولید در بسیاری از کارخانه های کشور، اظهارداشت: این افزایش به صورتی است که موجب افزایش تولید خود در سه ماه نخست سال جاری به میزان ۱۰۰ درصد شده است، این در حالی است که ریالی از این جهت از بانک ها دریافت نکرده ایم.
نعمت‌زاده اولویت کار کنونی بزرگان اقتصادی کشور را مبارزه با تورم اعلام کرد و گفت: مقرر شد تا آخر سال، مبارزه با تورم از سوی مسوولان کشور صورت گیرد و از امروز به بعد باید مبارزه با رکود در کشور اجرایی شود.
وی استان اصفهان را نسبت به دیگر استان‌های کشور توسعه یافته عنوان کرد و گفت: با تغییر تفکر و منش و اصلاحات باید از این استعداد استان استفاده مطلوب کرده و در این زمینه اقداماتی را انجام دهید.
کد خبر 151791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    خب ثمره این تولید ناخالص برای اصفهان چیست ، جز آلودگی هوا و خشکسالی و بیماری های لا علاج مثل سرطان و غیره مسئولان عزیز چرا همینطور تاسییساتی مثل فولاد ذوب آهن و پالایشکاه را در اصفهان توسعه می دهیدبه نظر بنده می بایست صنایع سنگینی مثل ذوب آهن که خود نیمی از آب زاینده رود را مصرف و جز آلودگی فراوان هوا ثمره ای جز تعداد محدودی شغل برای اصفهان ندارد به سواحل کشور منتقل شود تا با جریان دوباره آب به زاینده رو د اصفهان جانی دوباره بگیرد و جبران اشتغال آن به صورت میلیونی در بخش کشاورزی احیا شود.

    پاسخ سایت: 0