۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

بزرگترین مصرف کنندگان شکلات در جهان را بشناسید

بلژیکی‌ها رکورددار مصرف شکلات در جهان هستند

سرانه مصرف شکلات در ایران بین یک تا یک و نیم کیلوگرم در سال است
بلژیکی‌ها رکورددار مصرف شکلات در جهان هستند

خبرگزاری ایمنا: بروکسل نه تنها پایتخت بلژیک و مرکز هدف اتحادیه اروپا است، بلکه به علت مصرف و تولید بالای شکلات، پایتخت شکلات جهان هم به شمار می رود.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و به نقل از انگلیش آنلاین، شکلات از قرن شانزدهم میلادی در اروپا مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان اسپانیایی‌ها دانه‌های کاکائو را از مکزیک آوردند و از آن پس بلژیک یکی از تولیدکنندگان شکلات در جهان شد. بروکسل نه تنها پایتخت بلژیک و مرکز هدف اتحادیه اروپا است، بلکه پایتخت شکلات جهان هم هست.
در بلژیک نزدیک به ۳۰۰ کارخانه تولید شکلات مشغول به تولیدند و معروفترین شکلات مغزدار بلژیک بیش از صد سال است که تولید می‌شود و به گفته بسیاری از دوستداران شکلات بهترین شکلات در جهان از بلژیک می‌آید.
بلژیک با تولید ۱۷۰،۰۰۰ تن شکلات در سال و فروش در بیش از ۲۰۰۰ مغازه در سراسر کشورش به نام پایتخت شکلات معروف شده است. در بلژیک هر فرد بیش از ۱۱ کیلوگرم شکلات در سال مصرف می‌کند.
پرالاینزpralines معروفترین ترکیب شکلات در بلژیک است که ترکیبی از کره، کاکائو، شیر و خامه و مغز خشکبار است. 
البته سوئیس آلمان و ایرلند هم از دیگر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بزرگ شکلات هستند. مصرف شکلات در آمریکای جنوبی که منبع کاکائوی دنیا است بسیار کم است. سرانه مصرف شکلات در ایران بین یک تا یک و نیم کیلو در سال است.
/126
کد خبر 150303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.