آغاز به کار ستاد کمیته بهداشت و درمان کاشان/ بزرگراه کاشان-اصفهان در نوروز ۹۳ زیر پوشش امدادهوایی قرار می‌گیرد

خبرگزاری ایمنا: رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان، از امداد رسانی و آغاز به کار این ستاد از ۲۶ اسفند ماه امسال تا ۱۶ فروردین ماه ۹۳ در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، محمدحسین اعرابی، ضمن تقدیر و ارزیابی خوب خود از مجموعه اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی اخبار این دانشگاه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس ستاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: حوزه سلامت، بهداشت، غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تعطیلات نوروز ۹۳ جهت ارائه خدمات و کشیک های نوروزی آمادگی لازم و ضروری خود را اعلام کرده است.
وی، از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه امسال تا نیمه فروردین ۹۳ در این شهرستان خبر داد.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان های سرم درمانی، گلابچی، متینی، نقوی و میلاد کاشان و بخش های بیمارستانی و بخش های ویژه آی سی یو و سی سی یو تمام وقت در اختیار مسافران نوروزی و همشهریان است. 
وی از استقرار سه ایستگاه سلامت به عنوان مراکز اصلی در جاده های منتهی به کاشان شامل مجتمع رفاهی قایم در خزاق و سان آرا در اتوبان و جاده سن سن خبر داد.
اعرابی در ادامه اذعان داشت: به منظور ارایه تسهیلات بهداشتی و درمانی ایستگاه های سلامت در نیاسر، برزک، قمصر، ابوزیدآباد، درمانگاه جوادالائمه(ع) سفیدشهر و ورودی کاشان در ایام نوروز مستقر خواهند بود.
وی، همچنین از استقرار اتوبوس آمبولانس در باغ فین، آبشار نیاسر و حاشیه جاده ها به صورت محسوس و پر رنگ در نوروز ۹۳ برای ارائه خدمات ضروری به مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد.
به گفته رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر کاشان، طبق توافق با اورژانس تهران و در صورت شرایط جوی مناسب، خدمات رسانی امداد هوایی در تعطیلات نوروز ۹۳ به مصدومان احتمالی سوانح رانندگی بزرگراه قم- کاشان - اصفهان و استقرار تمام وقت اتوبوس آمبولانس در عوارضی کاشان از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در تعطیلات نوروزی است.
وی از آمادگی اورژانس شهید بهشتی به عنوان اصلی ترین مرکز اورژانسی کاشان با بهره مندی از متخصصان، موظف شدن بخش خصوصی برای ارایه ۲۵درصد از فعالیت های بهداشتی، طراحی برای باز بودن شش داروخانه شبانه روزی در کاشان و دو داروخانه در آران و بیدگل در ایام نوروز خبر داد.
اعرابی، ضمن اشاره به فعالیت مداوم و شبانه روزی چهار مرکز در آران و بیدگل گفت: پایگاه فوریت سیدالشهدا، مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان های آران و بیدگل بصورت مستمر در ایام نوروز فعال خواهند بود.
وی افزود: طبق فراخوان از متخصصان پزشکی، مرخصی ها به گونه ای تنظیم شده تا در مواقع ضروری بتوان از تخصص پزشکان بهره مند شد.
به گفته ی وی، نظارت بهداشت محیط به منظور آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی یکی از مهمترین موارد مهم در بحث نظارتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نظارت جدی و روزانه در فروشگاه های سنتی و صنعتی، رستوران های سطح شهر به ویژه رستوران های بین راهی، نانوایی ها، بهداشت آب را از دیگر موارد نظارتی این دانشگاه برشمرد.
وی، از کشف و معدوم شدن حدود ۱۷ تن مواد غذایی فاسد در نوروز ۹۲ خبر داد و گفت: همکاری و پشتیبانی واحد بهداشت محیط این دانشگاه با هدف حفظ سلامت شهروندان و میهمانان نوروزی در نوروز ۹۳ با جدیت بیشتری انجام می شود. 
اعرابی ضمن تاکید بر افزایش سالانه تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و حوادث جاده ای در ایام نوروز گفت: هشدار در این موارد ذکر شده و توجه جدی مسافران و همشهریان و رعایت نکات ایمنی حائز اهمیت است./1

کد خبر 139989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.