جامعه بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تحقق علوم انسانی اسلامی است

خبرگزاری ایمنا: دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز متون اصلی در دانشگاه‌های کشور متأثر از علوم انسانی غربی می باشد و به همین جهت تالیف متون متناسب در این زمینه یک نیاز است.

به گزارش ایمنا، دکتر صابری دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته تحول علوم انسانی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در طول ماه‌های گذشته توانسته وضعیت موجود رشته های علوم انسانی را در سطوح مختلف اعم از تحقیقات و مطالعات و آموزش متون درسی و نظایر آن بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کند.
دکتر صابری با تاکید بر این موضوع که یکی از مطالبات اصلی امروز رهبر معظم انقلاب از دانشگاه‌ها تحقق علوم انسانی اسلامی است، افزود: تحول در علوم انسانی موجود در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود مگر اینکه هم اساتید، هم متون درسی و هم فضا و روح حاکم بر دانشگاه‌ها متناسب با معیارهای اسلامی سازماندهی و بازتولید شود.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با بیان اینکه سند دانشگاه اسلامی در فصول مختلفی تدوین شده، ادامه داد: همه اقداماتی که تاکنون در بحث تحول علوم انسانی انجام شده، قابل تقدیراست و باید تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها را با جدیت دنبال کنیم اما نیاز انقلاب و نظام اسلامی بسیار فراتر از این است، بنابراین همه دستگاه‌‍‌ها باید با تلاش و جدیت بیشتری به کار بپردازند.
وی با اشاره به اینکه بدنه مدیریتی دانشگاه‌های کشور نیازمند نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تر نسبت به ضرورت تحول علوم انسانی است،گفت: باید به این نکته توجه کرد که رویکردهای علوم انسانی مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی باید به گونه ای در سطوح مختلف علمی جا باز کند که سایر بخش‌ها نظیر علوم فنی و مهندسی را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.
دکتر صابری بیان اینکه امروز جامعه ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهش در حرکت به سمت تحقق علوم انسانی اسلامی است،گفت: امروز متون اصلی در دانشگاه‌های کشور متأثر از علوم انسانی غربی می باشد و به همین جهت تالیف متون متناسب در این زمینه یک نیاز است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نظام‌سازی برای علوم انسانی نیازمند تأملات فکری عمیق است و هر کسی به سادگی نمی‌تواند در این علوم نظام‌سازی کند و با سطحی نگری نمی توان در علوم انسانی نظام سازی کرد و مسئله تحول در علوم انسانی یک موضوع شعاری و زمانی نیست بلکه باید به طور مداوم آن را پیگیری کرد.
کد خبر 137756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.