۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
امام خمینی(ره) پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) است

خبرگزاری ایمنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امام خمینی(ره) پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، آیت اله عبدالنبی نمازی در پنجمین همایش خانوادگی مجمع یادگاران ماندگار پیشکسوتان سپاه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: انقلاب اسلامی بوسیله امام خمینی(ره) شاگردی از شاگردان مکتب وحی در جوار حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر قم به بار نشست.
وی، با اشاره به سخنی از شهید سید محمد باقر صدر از شاگردان آیت الله خویی در نجف که فرمود: "امام خمینی در اسلام ذوب شده است" افزود: امروز ما نیز باید اخلاص و صداقت و خداباوری امام راحل را الگوی خود کنیم و این شیوه دینداری را بیاموزیم.
به گفته نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز حفظ اسلام، انقلاب، کشور و مصالح ملی در گرو بازگشت تمام عیار به خداست و اینکه افراد گرفتار مال و مقام و جاه جلال نشوند و فقط به خدا فکر کنند.
وی یکی از وظایف اهل توحید واهل شیعه را معرفت شناسی نام برد و افزود: بعد از معرفت شناسی توحید، امامت مهمترین وظیفه است.
آیت اله نمازی، به ضرورت بازگویی وقایع تاریخ تشییع اشاره کرد و اذعان داشت: تشیع در طول ۱۰ قرن با ظلم ظالمان منزوی و مظلوم از دوران بنی امیه، بنی العباس و دیگر حاکمان تا حکومت ۵۰ ساله خاندان پهلوی واقع شده است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با همه عظمتش عامل عزت و اقتدار مسلمین و انزوای ابرقدرت ها را در دنیا فراهم کرده است.
امام جمعه کاشان، با تاکید بر اینکه همه چشم ها به اسلام و ایران دوخته شده است افزود: حفظ این انقلاب اسلامی ضروری و مستلزم هزینه است.
وی گفت: نسل انقلاب باید هنر بازگویی عظمت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را که غلبه خون بر شمشیر، حق بر باطل و پیروزی مستضعفان بر مستکبران بود به نسل های معاصر داشته باشند و به آنها بگویند چه اتفاقاتی در جریان این رویداد بزرگ تاریخی، سیاسی و مذهبی افتاده است.
آیت اله نمازی افزود: باید دید امام خمینی (ره) چه رابطه ای با خدا داشت که خدواند لباس عزت را بدست این فقیه بزرگوار بر تن شیعه و ملت ایران پوشانید.
به گفته وی، وقوع انقلاب اسلامی یک معجزه الهی و رمز این معجزه ایمان و اخلاص و عمل با اخلاص بهترین عمل و مقبول خداوند و عامل پیروزی است.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: امام راحل نیز با اخلاص و صداقت کامل برای خدا قیام کرد و به چیزی غیر از خدا و اسلام فکر نکرد.
وی، حضور همیشه در صحنه مردم در عرصه تظاهرات و راهپیمایی را یک فریضه ی سیاسی دانست و گفت: حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهمتر است و فردا در راهپیمایی ۲۲ بهمن این را به دشمنانمان نشان خواهیم داد./1

کد خبر 135691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.