بهره برداری از تونل خدنگستان با ظرفیت آبرسانی ۶۵ میلیون متر مکعب

خبرگزاری ایمنا: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر، تونل انتقال آب خدنگستان با هدف انتقال سالانه ۶۵ میلیون متر مکعب آب از سرشاخه های دز به حوضه زاینده رود با سرمایه گذاری ۴۵۰ هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایمنا سید علی موسوی با اشاره به طرح های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای رفع مشکلات و توسعه آب‌رسانی در استان اصفهان، اظهار داشت: طرح‌های کوتاه مدتی که اجراشده، بازنگری در شبکه‌های قدیمی و انجام اصلاحاتی در آنها بوده که با بهبود وضعیت آب شرب مردم، به طور تقریبی ۵۰۰ لیتر در ثانیه، در مصرف آب شرب صرفه‌جویی به وجود آمده است.
وی به تکمیل رینگ اصلی اصفهان اشاره کرد و افزود: اتصال منابع آب پیلاف و گورت که رینگ اصلی اصفهان هستند، سبب می‌شود تا افت فشار آب و شکستگی لوله‌ها کاهش یابد و در نهایت با ایجاد تعادل در سیستم آب‌رسانی، به تمام شهروندان با فشار ثابت آب برسانیم. 
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: ساخت مخزن ذخیره آب گورت یکی از طرح های کوتاه مدت این شرکت بوده که برای انتقال آب از مخزن پیلاف به گورت لازم است.
وی با اشاره به طرح های میان‌مدت شرکت آب منطقه ای، بیان داشت: احداث خط پنجم آب‌رسانی از جنوب اصفهان از برنامه های میان مدت شرکت آب منطقه ای بوده و هم اکنون در دست اجرا است. 
موسوی گفت: توسعه آب‌رسانی اصفهان بزرگ یکی از طرح های درازمدت این شرکت است که شامل احداث تونل‌های کوهرنگ، بهشت‌آباد و گلاب بوده که ماه‌ها برای آن مطالعه انجام شده است.
وی افزود: احداث تونل گلاب برای انتقال آب شرب بوده که شامل سه خط لوله و یک تصفیه خانه است که در نهایت به اصفهان انتقال می‌یابد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تاکید کرد: مطالعات مرحله نخست تونل گلاب به اتمام رسیده که با توجه به کمبود آب موجود باید هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد.
وی به دیگر پروژه های شرکت آب منطقه ای به مناسبت دهه فجر اشاره داشت و افزود: در خصوص آب کشاورزی و بهبود و توسعه کشت و مصرف بهینه آب شبکه‌هایی در شرق اصفهان ایجادشده که بخشی از آن آماده افتتاح است. 
موسوی افزود: ایجاد شبکه آبی و زهکشی قراقوش واقع در منطقه سمیرم و ایجاد دو مخزن در منطقه پیلاف از دیگر طرح های آبرسانی در اصفهان است.
وی میزان اعتبار اختصاص داده شده به این 7 پروژه را 304 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 165 میلیارد تومان در خصوص پروژه تونل کوهرنگ هزینه شده است.
کد خبر 135533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.