۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری ایمنا: مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر اصفهان با اشاره به اینکه علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند "الغدیر" فرموده است که "امام خمینی (ره) ذخیره خدا برای شیعه است"، گفت: رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایمنا، محمدی امروز در مراسم نمادین نواخته شدن "زنگ انقلاب" ابراز داشت: روز دوازدهم بهمن ماه هر سال یادآور لحظه تاریخی و خاطره انگیز ورود امام خمینی (ره) به وطن است. 
۱۵ خرداد سال ۴۲ اولین جرقه شکل گیری نهضت انقلابی مردم ایران زده شد
وی افزود: قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ به دلیل مبارزه با قانون کاپیتولاسیون، منجر به تبعید امام خمینی (ره) از ایران شد که درنهایت اولین جرقه شکل گیری نهضت انقلابی مردم ایران زده شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر اصفهان گفت: با تبعید امام خمینی (ره)، نهضت انقلابی مردم ایران با یک شیب کُند آغاز شد و مبارزین انقلابی هم در این مسیر، انواع و اقسام شکنجه های عوامل ساواک را تحمل کردند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران مترصد لحظه ای بودند تا مجدداً به صحنه آمده و از انقلاب خود دفاع کنند، یادآور شد: در سال ۵۶ و در پی توهین یکی از روزنامه های آن زمان به امام خمینی (ره)، قیام مردم قم و در ادامه مراسم های چهلم شهدای این قیام در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و انقلاب را وارد مرحله ای جدید کرد. 
محمدی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، بیان داشت: در آن زمان رژیم شاهنشاهی با تبعیت از کشوری همچون ترکیه درصدد جدا کردن دین از سیاست بود. 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر اصفهان تصریح کرد: حفظ اسلام عامل اصلی آغاز نهضت انقلابی مردم ایران و درنهایت پیروزی انقلاب اسلامی بود. 
امام خمینی (ره)؛ ذخیره خدا برای شیعه
وی با اشاره به اینکه علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند "الغدیر" فرموده است که: "امام خمینی (ره) ذخیره خدا برای شیعه است"، تأکید کرد: رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
محمدی با اشاره به اینکه ظلم، فساد و فحشا و اسلام ستیزی رژیم پهلوی باعث حضور مردم در صحنه شد، گفت: حضور پرشور ملت ایران در صحنه های مختلف سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر اصفهان با اشاره به اینکه اراده خدا بر این قرار گرفت که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد، ابراز داشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید عملکرد خود را محاسبه کنیم و بررسی کنیم که از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلاکی عقب نشینی نکرده باشیم.

کد خبر 134216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.