افزایش ۲۹ درصدی هزینه خانوارهای روستایی در سال ۹۱

خبرگزاری ایمنا: مرکز آمار ایران اعلام کرد: میانگین هزینه خانوارهای روستایی در سال ۹۱ با افزایش ۲۸.۸ درصدی به ۱۰۸ میلیون و ۱۸۸ هزار ریال رسید.

به گزارش ایمنا چکیده نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای روستایی و شهری در سال ۹۱ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
بر اساس این طرح، از مجموع ۱۸ هزار و ۵۳۳ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹ هزار و ۶۵۷ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور به دست آمده است.
آمارها در نقاط روستایی نشان می‌دهد، در سال ۹۱ متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار روستایی ۱۰۸ میلیون و ۱۸۸هزار ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۸.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین متوسط هزینه خوراکی و دخانی و غیرخوراکی در این سال به ترتیب ۴۵ میلیون و ۷۹۶ هزار ریال و ۶۲ میلیون و ۳۹۱ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل به ترتیب ۳۹ و ۲۲.۳ درصد افزایش یافته است.
سهم هزینه خوراکی و دخانی و غیرخوراکی از هزینه کل به ترتیب ۴۲.۳ و ۵۷.۷ درصد بوده است.
بر این اساس در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۲۸.۱ درصد مربوط به مسکن بوده است.
بر اساس نتایج به دست آمده در سال ۹۱ متوسط درآمد اظهار‌شده سالانه یک خانوار روستایی ۱۰۱ میلیون و ۲۸۱ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.
همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار برای نقاط شهری در سال ۹۱ متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری ۱۶۴ هزار و ۲۸۱ ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین متوسط هزینه خوراکی و دخانی و غیرخوراکی خانوار در این سال به ترتیب ۴۴ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال و ۱۱۹ میلیون و ۷۱۱ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل به ترتیب ۳۶.۱ و ۱۹.۸ درصد افزایش داشته است.
سهم هزینه خوراکی و دخانی و غیرخوراکی از هزینه کل نیز به ترتیب ۲۷.۱ و ۷۲.۹ درصد بوده است.
در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی بیشترین سهم ۲۳.۹ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۶.۱ درصد مربوط به هزینه مسکن بوده است. 
بر اساس نتایج به دست آمده از سال ۹۱ متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری ۱۶۷ میلیون و ۲۴۱ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل ۲۸.۳ درصد افزایش داشته است.
در سال ۹۱ نحوه تصرف محصل سکونت ۶۸.۴ درصد از خانوارهای شهری ملکی ۲۱.۷ درصد اجاری و رهنی و ۹.۹ درصد سایر انواع نحوه تصرف بوده است.
نحوه تصرف اجاری و رهنی نسبت به سال ۹۰ کاهش ۵.۸ درصدی دارد.
کد خبر 131122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.