ساخت فيلم زندگينامه سلمان فارسي در اصفهان

خبرگزاري ايمنا: شهردار اصفهان از ساخت فيلم زندگينامه سلمان فارسي در اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر محلي در اطراف خوراسگان به عنوان شهرك سينمايي در حال آماده سازي است تا ساخت اين فيلم دنبال شود.

به گزارش ايمنا، دكتر سید مرتضی سقاييان نژاد در ديدار با هيئت مدائني با اعلام اين مطلب و ضمن خير مقدم به اين هيئت اظهار داشت: خوشحاليم كه ميزبان شيعياني هستيم كه يكي از نزديك ترين صحابه پيامبر اكرم(ص) در اين شهر دفن شده اند.
وي افزود: ساليان زيادي است كه ارتباط بين اصفهان و شهر مدائن مطرح شده است اما با توجه به اينكه ما به دنبال ايجاد وحدت بين مسلمانان مي باشيم لذا  ارتباطات با يك شيب ملايم ادامه خواهد يافت.
دكترسقاييان ن‍ژاد با اشاره به برگزاري كنگره بزرگداشت سلمان فارسي در مدائن تصريح كرد: مسوولان اين شهر بايد محل و زمان برگزاري اين كنگره را مشخص كنند زيرا اصلي ترين هدف ما ايجاد وحدت بين مسلمانان مي باشد.
وي بيان داشت: ظرفيت هايي كه در اصفهان وجود دارد كه مي تواند در خدمت مقبره سلمان فارسي باشد لذا دو طرف علاقه زيادي به برقراري رابطه با يكديگر دارند و شهرداري اصفهان آمادگي اين را دارد كه در جهت ايجاد وحدت و صميميت اقدامات لازم را انجام دهد.
شهردار اصفهان افزود: تا ساليان دراز هيچگونه تعدي به هيچ يك از حرمين همچون حرم حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) نمي شد ولي با اقداماتي كه وهابي ها انجام دادند حساس كردن اين قسمت نيز مي تواند باعث برانگيختن برخي افراد باشد بنابراین هرگونه ارتباطي در اين زمينه بايد با تدبير صورت پذيرد.
دكتر سقاييان نژاد با بيان اينكه در علاقه و ارادت مسلمانان به سلمان فارسي شكي نيست عنوان كرد: اخير مذاكراتي با آقاي ميرباقري كارگردان سينما و تلويزيون كشور انجام شده تا زندگي سلمان فارسي به تصوير كشيده شود.
وي بيان داشت: در حال حاضر محلي در اطراف خوراسگان به عنوان شهرك سينمايي در حال آماده سازي است تا اين مهم دنبال شود. 

پايتخت فرهنگي جهان اسلام با شعار شهر سلمان محمدي 
معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان ها و امور بين الملل شهرداري اصفهان نيز در ادامه اذعان داشت: سلمان فارسي يا روزبه از صحابه ايراني مشهور پيامبر اكرم(ص) بود كه پيامبر اكرم(ص) ايشان را از اهل بيت خود مي خواند.
مهدي جمالي نژاد افزود: او با اينكه پسر يكي از زمين داران ايران بود، زرتشتي باقي نماند و سال ها در پي حقيقت و دين راستين به سرزمين هاي گوناگون سفر كرد كه در همين سفرها در سرزميني به بردگي درآمد و سپس توسط حضرت محمد(ص) آزاد شد.
وي بيان داشت: سلمان فارسي حكيمي بود كه خرد و دانش هاي ايرانيان و مسيحيان را مي دانست و از مشاوران پيامبر و از جمله طراحان اصلي حفر خندق در جنگ خندق بوده كه در پايان عمر خود والي مدائن شد.
معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان ها و امور بين الملل شهرداري اصفهان اذعان داشت: سلمان فارسي اصالتا اهل اصفهان و از اهالي قريه جي بود كه در روز هشتم ماه صفر در مدائن درگذشت و در همان جا نيز به خاك سپرده شد.
جمالي نژاد با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در مدائن عنوان كرد: در اين هفته نمايشگاهي با هدف معرفي هنر و فرهنگ اصفهان با همكاري شهرداري اصفهان و اوقاف شيعي مدائن با حضور ۳۰ نفر از شهرداري اصفهان برپا شد.
وي افزود: اين نمايشگاه با استقبال گسترده مردم مدائن مواجه شد لذا مقرر شده است برگزاري هفته هاي فرهنگي با هدف معرفي فرهنگ، تاريخ و هنر ايراني در ديگر شهرهاي عراق هم ادامه يابد.
معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان ها و امور بين الملل شهرداري اصفهان تصريح كرد: اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام با شعار شهر سلمان محمدي معرفي شد.
جمالي نژاد گفت: اصفهان و مدائن آثار مشترك زيادي دارند لذا اميدواريم اين ارتباطات بيشتر شده و شاهد ديپلماسي بهتري براي شهر اصفهان باشيم. 

زيارت سلمان فارسي يكي از محورهاي زيارت به عتبات عاليات قرار گيرد
در ادامه اين ديدار توليت حرم سلمان فارسي افزود: هر انساني افتخار مي كند به هر واسطه اي خود را به سلمان فارسي نسبت دهد.
حسن هادي الجبوري اذعان داشت: آنچه در رابطه با ارتباط اصفهان و شهر مدائن مطرح مي شود در رابطه با عشيره هايي است كه در مدائن حضور دارند ولي سلمان فارسي در راستاي رسيدن به حقيقت و رسيدن به واقعيت به حرف هيچكس حتي نزديك ترين افراد خود توجه نكرد و هيچ چيز او را از اين كار منع نكرد.
وي بيان داشت: سلمان فارسي مشكلات زيادي را تحمل كرد اين در حالي بود كه از نظر نسبت و بعد مسافت از پيامبر اكرم(ص) بسيار دور بود ولي از بسياري از كساني كه به پيامبر نزديك بودند نزديك تر بود.
توليت حرم سلمان فارسي عنوان كرد: توليت حرم سلمان فارسي در طي سال هاي گذشته اقدامات زيادي در راستاي استقبال از قوميت هاي مختلف بر سر مزار سلمان فارسي انجام داده است.
حسن هادي الجبوري افزود: با انجام فعاليت هاي فرهنگي و تبليغاتي و ارتباط بين شهر مدائن و شهرهاي زيارتي عراق و ارتباط با علماي كربلا و كاظمين بسياري از موانع موجود در مدائن كنار زده شد. وي ادامه داد: براي ايجاد ارتباط بيشتر گروهي را به ايران فرستاديم تا بازديدي از ايران داشته باشند كه در اين بازديد ديدگاه آن ها نسبت به ايران بسيار تغيير يافت و ديدگاه آن ها مثبت و سياه نمايي هايي كه رژيم بعثي ايجاد كرده بود رفع شد.
توليت حرم سلمان فارسي اضافه كرد: اين گروه در بازديدي كه بيت امام خميني (ره) داشتند تاثير بسيار زيادي بر آن ها داشت كه حرف هاي دشمنان كذب بوده و به اين نتيجه رسيدند كه يك رهبر بزرگ در دو اتاق كوچك زندگي مي كرده است كه اين مهم در تغيير ديدگاه آن ها نسبت به ايران تاثيرات بسياري داشت.
حسن هادي الجبوري با اشاره به جلسه اي كه با مديران حج و زيارت ايران داشتند تصريح كرد: در اين جلسه به اين جمع بندي رسيديم كه زيارت سلمان فارسي يكي از محورهاي زيارت به عتبات عاليات قرار گيرد.
وي با تاكيد بر امنيت ايجاد شده در مدائن افزود: اوضاع امنيتي مدائن بهتر از گذشته شده و با كمال راحتي از زائران استقبال مي كنيم.
توليت حرم سلمان فارسي با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در مدائن بيان داشت: هفته فرهنگي اصفهان به بهترين نحو در مدائن برگزار شد و هرآنچه از نظر امنيت مورد نظر است در شهر مدائن برقرار شده است. 

90 درصد مردم مدائن را شيعان تشكيل مي دهند
عضو شوراي شهر مدائن و نماينده حقوقي مزار سلمان فارسي نيز تصريح كرد: بعد از سال ۲۰۰۳ تغييراتي در عراق اتفاق افتاد و سيستم شوراي شهر در عراق شكل گرفت.
قاسم مروح افزود: شهر مدائن از ۴ شهرستان تشكيل شده كه هريك از آن ها از كل بغداد بزرگتر مي باشد اين در حالي است كه ۹۰ درصد مردم اين شهر مدائن را شيعيان تشكيل مي دهند.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر ۹۹ درصد وضعيت امنيتي مدائن مثبت است به طوری كه سازمان هاي وهابي منحل شده و مي توان گفت برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در مدائن نقطه پاياني بر فعاليت اين سازمان بود.
عضو شوراي شهر مدائن و نماينده حقوقي مزار سلمان فارسي اظهار داشت: ما ضرب المثلي داريم كه هركس براي سلمان كار كند موفق مي شود لذا اميد است ارتباط اصفهان به عنوان شهر سلمان فارسي و مدائن به عنوان مدفن سلمان فارسي بيش از پيش شود.
پشتيباني حرم سلمان نيز از شهردار اصفهان تشكر و قدرداني نمود و افزود: تقاضا داريم ما را در راستاي توسعه و بهبود شهر سلمان فارسي كمك كنيد. 

اصفهان پذيراي شهروندان مدائني است كه علاقه مند به ديدن زادگاه سلمان فارسي هستند
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان نيز ضمن دعوت از نخبگان و مردم مدائن براي سفر به اصفهان تصريح كرد: ما پذيراي شهروندان مدائني و كساني هستيم كه علاقه مند به ديدن زادگاه سلمان فارسي هستند مي باشيم.
قاسم زاده تاكيد كرد: ارتباط بين مدائن و اصفهان در فعاليت هاي بعدي بين دو شهر بسيار موثر است.
/۱۰۱۰
کد خبر 126447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.