۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
عصاره مخمر تولید شده در اصفهان مرغوبیت بالایی دارد

خبرگزاری ایمنا: عمده ترکیبات موثره در عصاره مخمر شامل ویتامین های گروه B به غیر از B۱۲ می باشد، به همین دلیل می توان از مخمر به عنوان یک کارخانه تولید کننده ویتامین های طبیعی نام برد.

مدیر شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس در گفتگو با ایمنا تصریح کرد: عصاره مخمر یکی از اجزاء اصلی محیط کشت باکتری به شمار می رود و با توجه به داشتن نقش حیاتی در محیط کشت نمی توان آن را جایگزین کرد.
علی محمد احدی افزود: عصاره مخمر در دسته مواد پیچیده قرار می گیرد و نمی توان کامپوزیست های آن را فرمولیزه کرد و از این سو قابل تفکیک نیست.
وی گفت: پیش از این ۹۰ درصد مخمر مصرفی از خارج از کشور تامین می شد اما با ساخت مخمر توسط فناوران شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس این مشکل برطرف شد.
مدیر شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس اظهارداشت: عصاره مخمر وارداتی به کشور به دلیل وجود تحریم از بازار های ناشناخته مثل هند و چین وارد کشور می شد، به همین جهت از مرغوبیت بالایی برخوردار نبود اما عصاره تولید شده در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرغوبیت بالایی دارد.
احدی بیان داشت: عمده ترکیبات موثره در عصاره مخمر شامل ویتامین های گروه B به غیر از B۱۲ می باشد، به همین دلیل می توان از مخمر به عنوان یک کارخانه تولید کننده ویتامین های طبیعی نام برد.
وی یادآور شد: در عصاره مخمر ۱۶ نوع اسید آمینه، ۱۴ نوع ماده معدنی و در هر ۱۰۰ گرم عصاره ی مخمر خشک حدود ۵۵ – ۵۰ گرم پروتئین و ۲۰ – ۱۵ گرم فیبر وجود دارد.
مدیر شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس عنوان کرد: یکی دیگر از مواد ارزشمند عصاره مخمر بتا گلوکان می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می باشد، عصاره مخمر شامل ترکیبات محلول در آب سلول های مخمر است و عمدتا از اسیدهای آمینه، پپتیدها، کربوهیدرات ها و نمک ها تشکیل می شود.
احدی ادامه داد: وجود ترکیبات نیتروژنی و ویتامینها به علت ویژگی های مهم تغذیه ای باعث ارزش بالای عصاره مخمر به عنوان یک منبع غذایی شده اند، از این رو عصاره مخمر دارای کاربردهای وسیعی در صنایع غذایی همچون مکمل غذایی دام و طیور، غذای حیوانات خانگی، مواد غذایی گیاهی، مکمل پروتئینی و ویتامینی است و مهمتر از همه به عنوان یکی از منابع اصلی غذایی محیط کشت های میکروبیولوژی محسوب می شود.
وی تصریح کرد: عصاره مخمر به خاطر ایجاد طعم گوشتی به عنوان ماده طعم دهنده در انواع سوپها، سسها، خورشتها، غذاهای اسنکی و غذاهای کنسرو شده به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر شرکت دانش بنیان تالی ژن پارس افزود: پودر عصاره مخمر بیشترین استفاده در ترکیبات محیط های کشت میکروبیولوژیک را دارد، عصاره مخمر مایع دارای ۵۰ تا ۶۵ درصد ذرات جامد و انواع خمیری یا سس مانند عصاره مخمر دارای محتوی ۷۰ تا ۸۰ درصد ذرات جامد است.
احدی خاطرنشان کرد: این محصول در مدت یک سال و نیم با هزینه ای حدود ۳۰ میلیون تومان تولید شده است.
/66

کد خبر 111328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.