۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
تولید عصاره مخمر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

خبرگزاری ایمنا: این عصاره دارای کاربردهای وسیعی در صنایع غذایی از جمله مکمل غذایی دام و طیور، غذای حیوانات خانگی، مواد غذایی گیاهی، مکمل پروتئینی و ویتامینی و مهمتر از همه به عنوان یکی از منابع اصلی غذایی محیط کشت­های میکروبیولوژی می­باشد.

دکتر محمود شیخ زین الدین در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه امروزه متخصصان تغذیه بر این باورهستند که سلامت و مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری­زا مستلزم تغذیه مناسب و استفاده از مکمل­های غذایی و خارج کردن مواد شیمیایی از چرخه­ی زندگی جهت بالا بردن سیستم ایمنی می­باشد، گفت: محیط داخلی دستگاه گوارش، محل مناسبی برای فعالیت فلور طبیعی و مفید بدن می باشد.
وی افزود: تقویت این باکتری­ها می­تواند مانع از جایگزینی باکتری­های مضر در دستگاه گوارش شود و همچنین در افزایش جذب مواد غذایی و بالا بردن ضریب رشد کمک نماید که یکی از عواملی که می­تواند ما را به اهداف ذکر شده برساند، استفاده از محرک رشد عصاره مخمر می­باشد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه عصاره مخمر (Yeast Extract) به عنوان یک منبع مغذی می­باشد که از سلول­های مخمر به عنوان ماده اصلی تهیه می­شود، تصریح کرد: سلول­های مخمر حاوی مقدار زیادی پروتئین، هیدرات­های کربن، لیپید، ویتامین و مواد معدنی هستند. 
شیخ زین الدین ادامه داد: عصاره مخمر شامل ترکیبات محلول در آب سلول­های مخمر می­باشد و بیشتر از اسیدهای آمینه، پپتیدها، کربوهیدرات­ها و نمک­ها تشکیل می­شود.
وی اظهارداشت: وجود ترکیبات نیتروژنی و ویتامین­ها به دلیل ویژگی­های مهم تغذیه­ای، باعث ارزش بالای عصاره مخمر به عنوان یک منبع غذایی شده­اند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد: این عصاره دارای کاربردهای وسیعی در صنایع غذایی از جمله مکمل غذایی دام و طیور، غذای حیوانات خانگی، مواد غذایی گیاهی، مکمل پروتئینی و ویتامینی و مهمتر از همه به عنوان یکی از منابع اصلی غذایی محیط کشت­های میکروبیولوژی می­باشد.
شیخ زین الدین با بیان اینکه براساس نوع کاربردی که عصاره مخمر، مورد استفاده قرار می­گیرد به اشکال مختلف تهیه می­شود، گفت: این اشکال شامل عصاره مخمر مایع، عصاره مخمر خمیری یا سس مانند و پودر عصاره مخمر هستند که پودر عصاره مخمر بیشتر در ترکیبات محیط­های کشت میکروبیولوژیک استفاده می­شود.
/66

کد خبر 111155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.