۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

خبرگزاری ایمنا: سرپرست سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: شب گذشته با انجام یک پرواز، آخرین کاروان عمره‌گزاران اصفهانی به کشور وارد شد.

غلامعلی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با انجام این پرواز، پرونده عمره جاری در اصفهان بسته شد.
وی با بیان این‌که عملیات اعزام زائران اصفهانی به عمره از ۵ بهمن ماه ۹۱ آغاز و تا روز پانزدهم تیرماه ۹۲ ادامه داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶۶ کاروان از استان اصفهان امسال به عمره مفرده اعزام شدند.
به گفته سرپرست سازمان حج و زیارت استان اصفهان، روز یکشنبه ششم مرداد ماه برابر با ۱۹ ماه مبارک رمضان آخرین کاروان‌های عمره‌گزار ایرانی نیز در قالب دو پرواز از جده به تهران پرواز می‌کنند.
بنابراین گزارش و طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، در عملیات عمره جاری ۵۲۱ هزار و ۷۳ نفر موفق شدند مناسک عمره را انجام دهند.
براساس برنامه ریزی انجام شده تعداد کاروان‌ها اعزامی به سرزمین وحی سه هزار و ۶۴۱ کاروان بوده است که در مدت حضور زائران ایرانی در عربستان ۵۵ نفر فوت کردند که ۱۵ نفر در مدینه منوره و ما بقی در مکه مکرمه بوده است.
در مدت حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در دو شهر مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه به صورت شبانه‌روزی فعال بوده که در این مدت کارهای فرهنگی مختلف از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سرزمین وحی برای زائران ایرانی برگزار شده است.
با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع، اعزام زائران از کشورهای اسلامی به عربستان با ماه رمضان پایان می‌یابد و همزمان با دهه پایانی شهریور عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی آغاز می‌شود و حدود یک ماه یعنی در ماه شوال هیچ زائر غیربومی در این کشور حضور نخواهد داشت. براساس برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، اعزام ۶۴ هزار نفر از حجاج کشورمان از ۲۳ شهریورماه به سرزمین وحی آغاز می‌شود. ۳۱۳/

کد خبر 110427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.