تقویت پیاده‌راه‌سازی به پیروی از رویکردهای شهرهای بدون خودرو

گسترش مناطق بدون خودرو در شهرهای لندن، پاریس و نیویورک افزایش گرایش ساکنان به وجود خودروهای کمتر در خیابان‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهرهای لندن در انگلستان، پاریس پایتخت فرانسه و نیویورک در آمریکا به‌تازگی رویکردهای متعددی برای گسترش پیاده‌راه‌ها ارائه داده‌اند که به افزایش گرایش شهروندان به اتخاذ تردد سبز منجر شده است. در واقع، نظرسنجی‌هایی که میان ساکنان این سه شهر انجام شد، حاکی از آن بود که بیش از دوسوم مردم این شهرها خواهان تردد کمتر وسایل حمل‌ونقل موتوری در معابر اطراف محل سکونت خود هستند، ضمن این‌که بیش از گذشته به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای انجام امور روزمره روی آورده‌اند.

حمایت شهروندان لندن، پاریس و نیویورک از پیاده‌راه‌سازی

مدیران سه شهر ذکرشده طی یک مرحله آزمایشی بعضی از خیابان‌ها را به پیاده‌راه تبدیل کردند و از مردم خواستند دیدگاه خود را در مورد اقدام جدید بیان کنند. این نظرسنجی با موافقت اکثر مردم مواجه شد و پس از گسترش بیشتر پیاده‌راه‌ها، مدیران لندن، پاریس و نیویورک نظرسنجی‌های خود میان مردم را تکرار کردند و باز هم نتایج حاکی از استقبال اغلب مردم از این رویکرد بود.

تقویت پیاده‌راه‌سازی به پیروی از رویکردهای شهرهای بدون خودرو

شهروندانی که در نظرسنجی شرکت کردند، پیش از این در کارگاه‌هایی آموزشی حضور داشتند و به صورت گروهی در پیاده‌راه‌های اطراف خود به تردد پرداخته بودند. علاوه بر این، برگزاری جلسات گفت‌وگو این افراد را به ارائه ایده‌های خود در راستای بهبود هرچه بیشتر پیاده‌روها سوق داده بود و همین امر، گسترش مسیرهایی با کیفیت بالا را برای عبور و مرور سبز در سه شهر نامبرده به دنبال داشت.

شرکت‌کننده‌های نظرسنجی در شهرهای لندن، پاریس و نیویورک خواهان گسترش پیاده‌راه‌هایی با طراحی‌های جدید بودند و در طرح‌های پیشنهادی خود زیباسازی این فضاها را برای تشویق هرچه بیشتر شهروندان به اتخاذ تردد سبز مورد تمرکز قرار داده بودند. علاوه بر این، استفاده از چشم‌اندازهای طبیعی مانند کاشت درختان و گل‌ها به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده و تأمین محیطی سالم برای عبور و مرور کاربران در رأس خواسته‌های این افراد بود که به استدلال آن‌ها، سلامت و شادی را برای شهروندان به دنبال دارد.

کد خبر 629554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.