تعطیلی زودتر از موعد مدارس هند به علت گرمای شدید

مسئولان هندی به علت ادامه روند گرمای شدید، دستور تعطیلی زودتر از موعد مدارس دهلی و چند شهر دیگر را صادر کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پس از اینکه دمای هوا در دهلی به ۴۷.۴ درجه سانتیگراد (۱۱۷ درجه فارنهایت) رسید، مقامات پایتخت هند دستور دادند مدارس برای تعطیلات تابستانی زودتر تعطیل شوند.

اداره هواشناسی هند نسبت به «شرایط شدید موج گرما» در این هفته هشدار داده است که در اواسط هفته در حومه نجفگره دهلی به اوج ۴۷.۴ درجه سانتیگراد رسید که گرم‌ترین دما در سراسر کشور بوده است.

تعطیلی زودتر از موعد مدارس هند به علت گرمای شدید

به گزارش India today، مقامات سایر ایالت‌ها از جمله هاریانا، مادیا پرادش، پنجاب و راجستان نیز دستور تعطیلی مدارس را صادر کرده‌اند. هند به افزایش دمای تابستان عادت دارد اما سال‌ها تحقیق علمی نشان داده است که بحران آب و هوا باعث طولانی‌تر، مکررتر و شدیدتر شدن موج‌های گرما شده است.

اداره هواشناسی هند نسبت به تأثیر گرما بر سلامت به‌ویژه برای نوزادان، افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن هشدار صادر کرده است. در ماه مه ۲۰۲۲، بخش‌هایی از دهلی به ۴۹.۲ درجه سانتی گراد (۱۲۰.۵ فارنهایت) رسید و اکنون گویا با افزایش گرما، دوباره چنین دمایی ثبت شود.

تعطیلی زودتر از موعد مدارس هند به علت گرمای شدید

دور بعدی رأی‌گیری در انتخابات شش هفته‌ای هند روز شنبه از جمله در دهلی برگزار می‌شود. میزان مشارکت کاهش یافته است، به طوری که تحلیلگران معتقدند هوای گرم‌تر از حد متوسط عامل این استقبال کم است. کمیسیون انتخابات هند یک کارگروه برای بررسی تأثیر امواج گرما و رطوبت قبل از هر دور رأی‌گیری تشکیل داده است.

ایالت‌های جنوبی هند نیز در این بین از جمله تامیل نادو و کرالا در چند روز گذشته تحت تأثیر باران‌های شدید قرار گرفته‌اند. طوفان‌های شدید هفته گذشته بخش‌های دیگر کشور از جمله پایتخت مالی این کشور یعنی بمبئی را درنوردید، جایی که بادهای شدید یک تابلوی تبلیغاتی را سرنگون کرد که منجر به کشته شدن ۱۶ نفر و گرفتار شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

تعطیلی زودتر از موعد مدارس هند به علت گرمای شدید

کد خبر 756131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.