ممنوعیت استفاده از اقلام یک‌بارمصرف در ابوظبی

ابوظبی در راستای پای‌بندی به اهداف سال پایداری امارات متحده عربی، از ممنوعیت استفاده از محصولات یک‌بارمصرف استایروفوم شامل فنجان‌ها، بشقاب‌ها، ظروف نوشیدنی و ظروف غذا از اول ژوئن خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آژانس محیط زیست ابوظبی و دپارتمان توسعه اقتصادی این شهر اعلام کردند که محصولات یک‌بار مصرف استایروفوم از اول ژوئن در ابوظبی ممنوع خواهند شد. این ممنوعیت برای فنجان، بشقاب، ظروف نوشیدنی و ظروف غذا اعمال خواهد شد و اقلام مستثنی از آن عبارتند از:

  • جعبه‌های ذخیره‌سازی قابل استفاده مجدد
  • یخچال‌های فوم
  • اقلام در نظر گرفته شده برای استفاده پزشکی

ابتکار ممنوعیت فوم‌های یک‌بار مصرف، هدفی در راستای توسعه سیاست پلاستیک یک‌بار مصرف ابوظبی محسوب می‌شود و از اهداف سال پایداری امارات متحده عربی حمایت می‌کند.

ممنوعیت استفاده از اقلام یک‌بارمصرف استایروفوم در ابوظبی

ممنوعیت اقلام یک‌بار مصرف در امارات

سیاست اقلام یک‌بار مصرف پلاستیکی ابوظبی در می ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و بر اساس آن، ممنوعیت فروش کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در تمام خرده‌فروشی‌های سراسر شهر از اول ژوئن ۲۰۲۲ به مرحله اجرا درآمد. این اقدام به کاهش ۹۵ درصدی استفاده از این کیسه‌ها منجر شد، بنابراین سایر امارات نیز ممنوعیت‌های مشابهی را برای محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف خود اعمال کردند. این ممنوعیت یکم ژانویه ۲۰۲۴ در شارجه و دبی نیز اجرا شد و دبی حداکثر جریمه دو هزار درهمی را برای تخطی از آن در نظر گرفت.

ممنوعیت‌ها در پی انتشار اعلامیه‌ای از سوی دولت فدرال در ژانویه ۲۰۲۳ در مورد ممنوعیت پلاستیک‌های یک‌بار مصرف از سال ۲۰۲۴ توسط امارات صادر شد و این کشور در بیست‌ودوم آوریل سال جاری از توقف تولید کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در سراسر کشور خبر داد.

ممنوعیت استفاده از اقلام یک‌بارمصرف استایروفوم در ابوظبی

هم‌اکنون نیز خبر ممنوعیت استفاده از محصولات یک‌بارمصرف استایروفوم از اول ژوئن در ابوظبی مطرح شده است که انتظار می‌رود هم‌چون پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، این ممنوعیت نیز با استقبال مواجه شود.

کد خبر 756181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.